اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

لزوم فراهم سازی فعالیت برای بخش خصوصی و سرمایه ‌گذاری

استاندار آذربایجان غربی گفت: برنامه دولت سیزدهم، فراهم سازی فضای کار برای بخش خصوصی و زمینه سازی برای سرمایه گذاری است.

لزوم فراهم سازی فعالیت برای بخش خصوصی و سرمایه ‌گذاری

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدصادق معتمدیان  در نشست مشترک با اعضای هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه با اعلام اینکه دولت رقیب بخش خصوصی نیست، اظهارداشت: از منابع نهادهای حاکمیتی برای سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار و رفع محرومیت ها استفاده می شود.

وی در ادامه با تاکید بر جذب سرمایه های بخش خصوصی در حوزه مولدسازی و بهبود شاخص های توسعه، تصریح کرد: مدیران و دستگاههای اجرایی مکلف به روانسازی اجرای برنامه های دولت و حمایت از بخش خصوصی هستند.

استاندار آذربایجان غربی به ریل گذاری درست در حوزه اقتصادی و تکمیل زنجیره تولید در سطح استان نیز اشاره کرده و افزود: از ظرفیت هایی چون مرز مشترک با سه کشور، گمرکات و فرودگاهها برای توسعه استان و فضاسازی برای فعالیت بخش خصوصی استفاده شود.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه افزایش تولید منجر به رونق اشتغالزایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: افزایش تولید نیازمند توسعه صادرات بوده و نباید در مرزها توقف داشته باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر روانسازی روند صادرات از مرزهای استان، افزود: در کنار افزایش هماهنگی بین نهادها و دستگاههای متولی در مرزهای آذربایجان غربی، به دنبال توسعه زیرساخت های حمل و نقل مرزی و چهار بانده کردن جاده های مرزی استان هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی استفاده از مزیت های راه آهن در حوزه حمل و نقل بار را نیز ضروری دانسته و اضافه کرد: دولت با تامین زیرساخت ها، زمینه را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بهره برداری از حوزه حمل و نقل ریلی فراهم ساخته است.

معتمدیان همچنین به تاثیر مثبت دیپلماسی منطقه ای در رونق صادرات استان اشاره کرده و افزود: بازگشایی مرزهای بیشتر و توسعه صادرات، از دستاوردهای همکاری های مشترک با همسایگان بوده و از پیوندهای فرهنگی با کشورهای همسایه باید برای رونق صادرات و حوزه اقتصادی استفاده شود.

وی در پایان با تاکید بر فعال سازی تشکل های صنفی و بخش خصوصی، یادآور شد: با برنامه ریزی درست در حوزه هایی چون سرمایه گذاری و احیای واحدهای راکد، شاهد کاهش بی سابقه نرخ بیکاری در آذربایجان غربی بودیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول