اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مشکل آب شرب روستای محمدآباد قرچک رفع می‌شود

بخشدار مرکزی شهرستان قرچک گفت: شبکه آب شرب روستای محمدآباد تعویض خواهد شد همچنین دو هزار رشته انشعاب در سطح روستا اصلاح و جابه جا می‌شود که با این اقدامات، مشکل آب شرب این روستا رفع خواهد شد.

مشکل آب شرب روستای محمدآباد قرچک رفع می‌شود

علیرضا فاتحی نژاد، فرماندار قرچک در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قرچک در رابطه با مشکل آب شرب روستای محمدآباد اظهار کرد: یکی از مطالبات اهالی روستای محمد آباد قرچک مشکل افت فشار آب منازل بود که در این رابطه مجموعه آبفا اذهان داشت شبکه خطوط آبرسانی این روستا فرسوده است و نیاز به اصلاح و تعویض دارد‌ که نیازمند هزینه قابل توجهی بود‌.

وی بیان کرد: با تعامل و هم‌افزایی که میان دهیار روستای محمدآباد و شرکت آبفا جنوب‌شرقی استان تهران انجام گرفت، مقرر شد مشکل این روستا مرتفع شود که اعتباری که برای انجام این پروژه پیش‌بینی شده حدود ۹ میلیارد تومان است.

مجید قیصر‌پناه، بخشدار مرکزی شهرستان قرچک نیز در این رابطه گفت: یکی از قدیمی‌ترین مشکلاتی که در روستای محمدآباد با آن رو به رو بودیم، بحث اصلاح شبکه آب شرب روستا بود که باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای اهالی روستا شده بود.

وی ادامه داد: در این رابطه شبکه آب شرب باید تعویض می‌شد، این شبکه معضلاتی از قبیل کمبود آب را به وجود آورد که در ایام مختلف سال خصوصاً در پیک مصرف و تابستان روستای محمدآباد را با مشکل مواجه کرد.

بخشدار مرکزی شهرستان قرچک افزود: طول شبکه‌گذاری آب شرب روستای محمدآباد به متراژ ۵ کیلومتر است که کل روستا را شامل می‌شود، همچنین دو هزار انشعاب نیز برای اهالی روستا نصب می‌شود.

قیصرپناه بیان کرد: روستای محمدآباد نزدیک ۲٠ سال، به دلیل شرایط خاص روستا، یک سانتی‌متر مربع به بافت آن الحاق نشده است، بافت افقی روستا به بافت عمودی تبدیل و همچنین افزایش بنا در طبقات اتفاق افتاده است، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، در ضلع جنوبی روستا ۱/۳ هکتار و در ضلع شمالی روستا ۵ هکتار از زمین‌هایی که در کنار روستا هست را برابر قانون ماده ۴ ساماندهی اعضای مسکن، به بافت الحاق خواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بحث الحاقات در اختیار بنیاد مسکن است که تا پایان سال الحاقات انجام خواهد شد، به محض انجام شدن الحاقات بحث شبکه‌گزاری آب، گاز و زیرساخت‌های برق را در مناطق ملحق شده مستقر خواهیم کرد که طبق پیش‌بینی‌ها، دو هزار انشعاب در سطح روستا اصلاح و جابه‌جا خواهد شد.

 

 

علی منصور بقایی، مدیر آبفای جنوب شرق استان تهران نیز گفت: این پروژه حدود ۵ کیلومتر می‌باشد که شامل اصلاح و بهینه سازی خطوط اصلی و انشعابات آب است.

وی افزود: این کار با مشارکت بخشداری مرکزی قرچک به سرانجام می‌رسد که حدود ۴۰ میلیارد ریال آن توسط بخشداری تقبل شده است و مابقی آن توسط آبفای جنوب شرق استان تهران تامین شده است.

مدیر آبفای جنوب شرق استان تهران با بیان آنکه این پروژه تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: حدود ۱۸۰۰ متر از شبکه گذاری انجام شده و مابقی به همین روال به طور جهادی ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/67037

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول