اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وقوع انفجار در مسجد بدخشان افغانستان با 18 کشته

منابع محلی در ولایت بدخشان در شمال افغانستان از وقوع انفجاری در مسجدی در این ولایت خبر داده و اعلام کردند که یک فرمانده ارشد طالبان در این انفجار کشته شده است.

وقوع انفجار در مسجد بدخشان افغانستان با 18 کشته

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، منابع محلی در بدخشان افغانستان از وقوع انفجار در مراسم ترحیم نثاراحمد احمدی، والی طالبان که دو روز پیش در انفجاری کشته شد، رخ داده است.

به‌گفته‌ منابع، این انفجار صبح امروز (پنج‌شنبه، ۱۸ خرداد) در مسجد نبوی در منطقه شهر نو فیض‌آباد رخ داده است.

معزالدین احمدی، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در بدخشان وقوع این انفجار را تأیید کرده، اما جزئیاتی درباره تلفات این حادثه ارائه نکرده است.

اما در حالی که شبکه الجزیره به نقل از یک مقام وزارت بهداشت طالبان گفته است که تاکنون در این انفجار 18 نفر کشته و 33 نفر دیگر زخمی شدند، آناتولی نیز به نقل از یک مقام طالبان آمار کشته ها را 15 کشته 50 زخمی اعلام کرده است.

برخی منابع نیز اعلام کردند که در این انفجار «صفی الله صمیم» از فرماندهان ارشد طالبان کشته شده است، وی پیش از این فرمانده پلیس بغلان بوده است. 

در انفجار دو روز پیش در مرکز بدخشان،  والی طالبان با یک نفر دیگر کشته شد و شش نفر دیگر زخمی شدند. این انفجار یک حمله‌ انتحاری بود و مسئولیت آن را گروه داعش برعهده گرفت.

/پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول