اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آتش‌سوزی در ارتفاعات«بوزین و مره‌خیل» پاوه مهار شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: در حال حاضر آتش‌سوزی مراتع حفاظت شده بوزین و مره‌خیل شهرستان پاوه مهار شده، اما از آنجا که احتمال تشدید حریق با وزش باد وجود دارد تعدادی از محیط‌بانان امشب در ارتفاعات مستقر هستند تا چنانچه حریق دوباره ایجاد شد بتوانند کنترل کنند.

آتش‌سوزی در ارتفاعات«بوزین و مره‌خیل» پاوه مهار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مراتع حفاظت شده «بوزین و مره‌خیل» شهرستان پاوه از عصر روز گذشته طعمه حریق شده که تلاش گروه‌های امدادی عصر امروز به نتیجه رسید و آتش مهار شد؛ شیب تند، صعب‌العبور بودن، وزش باد و پوشش انبوه گیاه منطقه از دلایل کند شدن مهار آتش در این منطقه بود.

به گفته کولانی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه، با توجه به خشن بودن و صعب‌العبور بودن منطقه آتش‌سوزی در سطح وسیعی نبوده و بیشترین خسارت به گیاهان یکساله وارد شده است.

افشین یگانه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در خصوص آخرین وضعیت مهار آتش‌سوزی در این منطقه، گفت: به محض دریافت گزارش آتش‌سوزی در ارتفاعات بوزین و مره‌خیل جلسه مدیریت بحران در فرمانداری پاوه برگزار و وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: مجموعه منابع‌طبیعی، حفاظت محیط زیست، هلال احمر، بسیج، سپاه و نیروهای مردمی پای کار بودند که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته بخش قابل توجهی از آتش مهار شد و بخشی از ارتفاعات که صعب‌العبور بود هم نیروها با استفاده از بالگرد هلال احمر در منطقه حضور یافتند و آتش را مهار کردند.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: از آنجا که احتمال تشدید حریق با وزش باد وجود دارد تعدادی از محیط‌بانان امشب در ارتفاعات مستقر هستند تا چنانچه حریق دوباره ایجاد شود، بتوانند کنترل کنند.

پایان پیام/پ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول