اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سبقت مسیر ریلی از مسیر جاده ای با افتتاح راه آهن میانه- تبریز

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: راه آهن میانه- تبریز مسیر تبریز تا تهران به 4 ساعت کاهش خواهد داد.

سبقت مسیر ریلی از مسیر جاده ای با افتتاح راه آهن میانه- تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جبارعلی ذاکری  امشب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: راه آهن میانه - تبریز مسیر تبریز تا تهران به ۴ ساعت کاهش خواهد داد.

وی افزود: با افتتاح این مسیر ۴۴ کیلومتری، قطار به جای دور زدن قطاع ۲۷۰ درجه ای پل سهند، ۹۰ درجه طی خواهد کرد و با حذف قوس های تند در مجموع به میزان ۱۱۴ کیلومتر مسیر کوتاه تر می‌شود.

ذاکری تصریح کرد: با حذف قوس های تند همچنین سرعت قطار از ۹۰ کیلومتر در ساعت به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت افزایش می یابد و در واقع سرعت طی مسیر ریلی تبریز تا تهران مشابه مسیر جاده‌ای می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی مدعی شد: افتتاح راه آهن میانه- تبریز، ضریب بهره وری واگن ها را دوبرابر و حمل و نقل ریلی را اقتصادی‌تر خواهد کرد.

گزارش فارس حاکی است،  احداث راه‌آهن تبریز - میانه از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین پروژه‌های حمل‌ و نقل کشور و آذربایجان‌شرقی است که از سال ۱۳۷۹ عملیات احداث آن برای تسهیل در رفت و آمد مردم و جابه‌جایی حجم قابل توجهی کالا آغاز شد.

این طرح که در ۲۲ سال گذشته تجربه ۳ رئیس‌ جمهوری و وعده‌های دولت‌های گذشته برای تکمیل آن را پشت سر گذاشته، در سراشیبی رسیدن به خط پایان قرار گرفته و امید است در دولت سیزدهم با تلاش مسؤولان و تخصیص اعتبارهای دولتی هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد و کام مردم این منطقه برای زودتر رسیدن به مقصد را شیرین کند.

راه‌آهن دوخطه میانه- بستان‌آباد- تبریز از ایستگاه میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران- تبریز شروع‌ شده و با گذر از مسیری کوهستانی و شهرهای ترکمانچای، بستان‌آباد و باسمنج واقع در مسیر خود به ایستگاه موجود تبریز متصل می‌شود.

بهره‌برداری از راه‌آهن تبریز- میانه به‌ عنوان حلقه مفقوده اتصال راه‌آهن سراسری به راه‌آهن شمال‌غرب باعث پیوستگی بیشتر شبکه ریلی کشور می‌شود و بدون شک رشد صنعت حمل‌ و نقل ریلی در شرایطی که افزایش قیمت حامل‌های انرژی باعث رشد تورم شده است، می‌تواند باعث حل برخی مشکلات حمل‌ و نقل در این منطقه شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول