اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

هرمزگان با 35 هزار صیاد قطب صید و صیادی کشور است

مدیر شیلات ایران گفت: این استان با بهره مندی از بالغ بر۳۵ هزار نفر صیاد و بیش از چهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی سالانه بیش از ۳۱۵هزار تن صید کشور را به خود اختصاص داده که بیانگر قطبیت هرمزگان در فعالیت های صید و صیادی کشور است‌.

هرمزگان با 35 هزار صیاد قطب صید و صیادی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران به همراه نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری، مشاور و مدیر کل دفتر هماهنگی امور استانها سازمان شیلات ایران، مدیر کل شیلات هرمزگان، فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان  و معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان و جمعی از مدیران شیلاتی و جامعه صیادی از  مرکز تخلیه صید جاسک کهنه بازدید کرد.

حسینی رئیس سازمان شیلات ایران در این بازدید با اشاره به اهمیت مراکز تخلیه صید و بنادر صیادی در تسهیل خدمات رسانی به جامعه صیادی و فعالیت های صیادی گفت: استان هرمزگان با بهره مندی از ۱۹ بندر صیادی، ۲۲ موج شکن صیادی و بالغ بر ۴۰ مرکز تخلیه صید نقش مهم و بسزایی در صید و صیادی کشور دارد.

وی تصریح کرد: استان هرمزگان به بهره مندی از بالغ بر۳۵ هزار نفر صیاد و بیش از چهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی سالانه بیش از ۳۱۵هزار تن صید کشور را به خود اختصاص داده که بیانگر قطبیت هرمزگان در فعالیت های صید و صیادی کشور است‌.

حسینی، نگاه ویژه شیلات در توسعه فعالیت های صید و صیادی و آبزی پروری در شهرستان جاسک را در دستور کار شیلات قرار داد و افزود: امید است با نگاه ملی و همه جانبه و حمایت های همه جانبه شاهد رشد و توسعه شیلات در شهرستان جاسک و در پی رشد تولید، اشتغال زایی و رونق اتقتصادی را در این شهرستان شاهد باشیم‌.

در ادامه مدیر کل شیلات هرمزگان تعداد شناورهای صیادی مرکز تخلیه صید جاسک کهنه، جاسک مرکزی و نگر را بالغ بر ۲۰۰ فر ند خواند و افزود: در این منطقه بالغ بر هزار و ۱۶۰ نفر مشغلول به صید و صیادی هستند.

مسعود بارانی تصریح کرد: امید داریم با دستورات معاون وزیر و ریاست سازمان شیلات ایران و حمایت های ایشان بتوانیم در این منطقه خدمات خوبی را برای خدمت رسانی به جامعه صیادی رقم بزنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول