اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

سومین جشنواره صنایع دستی و گردشگری خاوران برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان خفر از برگزاری جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری برای سومین سال متوالی در شهر خاوران خبر داد.

سومین جشنواره صنایع دستی و گردشگری خاوران برگزار می‌شود

علی اصغر طاهری در گفتگو با خبرنگار فارس در خاوران، با اشاره به برگزاری جشنواره صنایع دستی و گردشگری برای سومین سال متوالی در این شهر اظهار داشت: این برنامه با هدف شناساندن بیشتر و هرچه بهتر شهرستان خفر و شهر خاوران در سطح استان و عرضه محصولات‌ ارگانیگ، صنایع دستی بومی با توجه به چهار فصل بودن، وجود تعداد زیاد آثار تاریخی و طبیعی، یادمان های مذهبی نظیر یادمان شهدای گمنام شهر خاوران و باب انار، یادمان یاس کبود و..، و آیین های فرهنگی مختلف و... برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره صنایع دستی شهر خاوران از تاریخ ١٨ لغایت ٢٠ خرداد ماه برگزار می‌شود ، اعلام کرد: این جشنواره شامل ٢٠ غرفه عرضه محصولات صنایع دستی، خانگی، تولیدات باغی و سوغاتی جات شهرستان بر پا می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی و کردشگری شهرستان خفر همچنین به برپایی سیاه چادر عشایری، مسابقات آشپزی و بومی و محلی، بازدید از حمام تاریخی و بافت تاریخی و بومگردی های فعال در شهر خاوران نیز اشاره کرد و گفت:در سال گذشته میزبان بیش از یکهزار بازدید کننده از سراسر استان فارس بودیم و امسال نیز انتظار می رود با توجه به توسعه و تنوع برنامه ها شاهد حضور گردشگران بیشتری باشیم.

او در ادامه با بیان اینکه خاوران در مسیر گردشگران خارجی و داخلی قرار دارد، خاطرنشان ساخت: با توجه به نزدیکی این شهر به کاخ تاریخی ساسانی و نیاز مسافران به اسکان، تا پایان سال شاهد بهره برداری دو اقامتگاه بومگردی در این شهر خواهیم بود.

به گزارش فارس، این جشنواره در محوطه جنب مصلی نمازجمعه شهر خاوران با همکاری بخشداری راهگان و کمیسون امور بانوان شهر خاوران و همچنین فعالین فرهنگی برگزار خواهد شد.

پایان پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول