اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

سامانه ناپایدار بارشی امروز و فردا در آسمان مازندران فعال است

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: طی امروز و فردا سامانه ناپایدار بارشی همچنان در استان مازندران فعال است.

سامانه ناپایدار بارشی امروز و فردا در آسمان مازندران فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه طی دو روز گذشته بانفوذ سامانه بارشی شاهد رگبار و رعدوبرق متناوب در سطح استان بودیم که برخی مناطق شدید بوده است، اظهار کرد: به‌طوری‌که بیشترین بارش از پل‌سفید ۲۳، اندوار آمل و دلیر چالوس ۲۱ میلی‌متر گزارش شده است.

وی افزود: همچنین در برخی مناطق شاهد آب‌گرفتگی بودیم که موجب بروز مشکلاتی از جمله انسداد راه‌های روستایی شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه طی امروز و فردا این سامانه ناپایدار کماکان در استان مازندران فعال است، اضافه کرد: علاوه بر کاهش و خنک شدن دمای هوا، در برخی ساعات شاهد رگبار و رعدوبرق هستیم که در ارتفاعات استان گاهی شدید پیش‌بینی می‌شود.

اسدی هشدار داد: آب‌گرفتگی و جاری شدن روان‌آب و سیلاب های محلی ، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی از مخاطرات این سامانه بارشی است.

وی تصریح کرد: باتوجه به فعالیت این سامانه بارشی، توصیه بر اجتناب از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و احتیاط در تردد جاده ای محورهای کوهستانی است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه روز جمعه بارش‌ها به‌صورت پراکنده پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: از بعدازظهر جمعه این سامانه بارشی از آسمان مازندران خارج می‌شود.

اسدی یادآور شد: روزهای ابتدایی هفته آینده هم غالبا صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش تدریجی و محسوس دما هستیم که باتوجه به شرایط فصلی در ارتفاعات رگبار و رعدوبرق پراکنده دور از انتظار نیست.

وی گفت: دریای مازندران تا پایان هفته مواج پیش‌بینی می‌شود و برای شنا مناسب نیست.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول