اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

زنجیره ارزش فرش در کردستان احیا شود

استاندار کردستان گفت: زنجیره ارزش فرش در استان باید احیا شود تا همه فعالین این عرصه نقش خود را در این حوزه ایفا کنند.

زنجیره ارزش فرش در کردستان احیا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در جلسه کمیته فرش دستباف کردستان که با حضور رئیس مرکز ملی فرش ایران در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با تبریک روز ملی فرش، اظهار کرد: نیازمند هدفگذاری برای احیای زنجیره ارزش فرش در استان هستیم.

وی گفت: باید برای هر آنچه در حوزه فرش اصیل در کردستان وجود داشته و الان هم با قوت و ضعف در نقاط مختلف استان وجود دارد برنامه‌ریزی داشته باشیم.

استاندار کردستان با عنوان اینکه تمرکز بیشتری در حوزه فرش در استان صورت خواهد گرفت، اظهار کرد: برای معرفی بیشتر این صنعت اصیل و ریشه‌دار سعی کرده‌ایم در اهدای بسته‌های فرهنگی به مهمانان استان به این صنعت توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: فعالین این عرصه در پرداخت تسهیلات بیش از گذشته مورد توجه قرار می‌گیرند و در این راستای دستورات لازم را خواهیم داد.

وی با بیان اینکه نباید مانعی در پرداخت تسهیلات وجود داشته باشد، گفت: اینکه تسهیلات معطل مصوبه فلان کمیته باشد را قبول نخواهیم کرد بلکه روند پرداخت تسهیلات باید تسریع پیدا کند.

استاندار کردستان اضافه کرد: در حوزه بانک‌ها مشکلات زیاد است، ما با یک تناقض در این حوزه مواجه هستیم، کل منابع بانکی ما 6 دهم درصد است.

وی گفت: استانی که 2 درصد وسعت و جمعیت کشور را به خود اختصاص داده 6 دهم درصد منابع بانکی دارد و مضاف براین هم با برخی موانع و دست‌اندازی‌هایی که بانک مرکزی اعمال می‌کند مواجه هستیم.

استاندار کردستان گفت: کاهش فاصله محرومیت با این روند در کردستان ممکن نیست، اینکه شما بیاید ما را در یک منگنه بگذارید و بگوید در چنین شرایطی اشتغال را ایجاد، توسعه و پیشرفت و رشد 8 درصدی اقتصاد را محقق کنید یک تعارف است.

وی با بیان اینکه حساب درآمدی واحدهای صنعتی و معدنی به استان بازگردد تا دست برای پرداخت تسهیلات باز شود، عنوان کرد: تمام واحدهای صنعتی و معدنی استان را ملزم کنیم که حساب‌های بانکی خود را به استان منتقل کنند وگرنه خدماتی به آنها ارائه نخواهیم کرد.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: زنجیره ارزش فرش در استان باید احیا شود و همه فعالین این عرصه باید نقش خود را در این حوزه ایفا کنند.

وی با بیان اینکه در بحث شناسه اصالت باید راهکار پیدا کنیم، گفت: در حوزه بازاریابی نیاز به کار جدی داریم فنی و حرفه‌ای باید در این حوزه ورود پیدا کند.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول