اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اراده مشترک شهرداری و میراث فرهنگی صیانت از هویت شهر است

شهردار اصفهان با اشاره به تخریب برخی بافت‌های تاریخی اصفهان، گفت: اراده مشترک شهرداری و میراث فرهنگی این است که به هویت شهر آسیبی وارد نشود و اگر اتفاقی افتاده، محصول اراده جمعی و مدیریت شهری نبوده است.

اراده مشترک شهرداری و میراث فرهنگی صیانت از هویت شهر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان و دبیر شهر جهانی صنایع دستی امروز در نشست خبری آغاز هفته صنایع دستی اظهار داشت: هفته صنایع‌دستی انعکاس‌دهنده یکی از نمادهای هویتی شهر اصفهان است و فرصتی مغتنم برای معرفی اصفهان از دریچه دیگر به جهانیان محسوب می‌شود.

وی افزود: امروزه موضوعات مشترکی با اداره کل میراث فرهنگی استان پیش روی شهرداری و در دستور کار قرار دارد که نویدبخش رویدادهای شاخصی برای میراث‌دوستان در آینده نزدیک خواهد بود.

قاسم‌زاده با اشاره به ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی در شهرهای خواهرخوانده اصفهان خاطرنشان کرد: این ظرفیت برای شهرهای خواهرخوانده پیش‌بینی و مقرر شده است الگویی برای هر شهر درخصوص نوع و میزان استقبال مردم این شهرها از انواع صنایع‌دستی اصفهان ایجاد شود که درصورت امکان نسبت به ایجاد بازارچه‌ها اقدام می‌شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: شهری زنده و پویا است که هر روز میزبان یک رخداد جدید باشد و باید در کنار انتقادهایی که به برنامه‌های فرهنگی شهر داریم، کمک کنیم این موهبت برای مردم شهر باقی بماند.

وی گفت: حیات صنایع دستی ما به خرید گردشگران وابسته است و تجمعات و رخدادهای فرهنگی شهر به رونق صنایع‌دستی و آورده اقتصادی کمک می‌کند.

قاسم‌زاده تصریح کرد: نقش‌آفرینی دولت در برخی موضوعات باعث پیچیده شدن امورات می‌شود و امروز کارگزاران نظام نیز بر این باور هستند که امورات مربوط به مردم باید توسط خودشان انجام شود و دولت فقط تسهیل‌گر باشد.

شهردار اصفهان با اشاره به وضعیت اقتصادی فعالان صنایع‌دستی که در میدان امام مستقر هستند، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده پس از همه‌گیری کرونا صنایع‌دستی اصفهان ۳۰ میلیارد تومان به فروش رسیده است.

وی با اشاره به تخریب برخی بافت‌های تاریخی اصفهان، اظهار داشت: اراده مشترک شهرداری و میراث فرهنگی این است که به هویت شهر آسیبی وارد نشود و اگر اتفاقی افتاده، محصول اراده جمعی و مدیریت شهری نبوده است.

پایان پیام/ ۶۳۱۳۲/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول