اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

صنعتگران با ۶۲ هزار تومان بیمه می‌شوند

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: با همکاری‌ای که با صندوق بازنشستگی روستایی و عشایری انجام خواهیم داد؛ در گام اول صنعتگرانی که تاکنون بیمه نداشتند با هزینه‌ بسیار پایین و حداقل ۶۲ هزار تومان بیمه می شوند.

صنعتگران با ۶۲ هزار تومان بیمه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر خلیل رازه معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت هفته صنایع دستی اظهار داشت: چهار تفاهم‌نامه همکاری در راستای استفاده از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها و دستگاه‌های همکار جهت بهبود کسب و کار و ارتقای کیفیت محصولات تولید شده و معرفی آنها تدوین شده است. 

وی افزود: اولین تفاهم‌نامه با شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در حمایت از برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در داخل استان و در سطح ملی و بین المللی، برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی برای کارکنان آن شرکت در شهرک توحید شهر جم و چاپ کتاب رشته‌های صنایع دستی بومی استان انجام شده است. 

رازه از تفاهم‌نامه با فنی و حرفه‌ای استان در راستای ارتقای آموزش‌ها در رشته‌های صنایع‌دستی و صدور کارت مهارت خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای هم با کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برای نهادینه کردن صنایع دستی در بحث تولید و حفظ اصالت هنر در رده‌های سنی مختلف انجام شده که گام اول شامل برنامه‌های زنده برای کودکان در رده‌های سنی مختلف در ده شهرستان است.

 هنرمندان صنایع‌دستی با «۶۲ هزار تومان» بیمه می‌شوند

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، موضوع بیمه هنرمندان و صنعتگران را حلقه مفقوده‌ صنایع‌دستی کشور عنوان و اضافه کرد: یک تفاهم‌نامه با صندوق بازنشستگی روستایی و عشایری به امضا خواهد رسید که در گام اول صنعتگرانی که تاکنون بیمه نداشتند با هزینه‌های بسیار پایین و حداقل ۶۲ هزار تومان بیمه خواهند شد.

این مقام مسؤول در خصوص برپایی نمایشگاه‌ها توضیح داد: با استفاده از ظرفیت های موجود در استان، یک نمایشگاه در شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در تاریخ ۲۴ خردادماه با ظرفیت ۳۵ غرفه با معرفی محصولات بومی و غیربومی و نمایشگاهی دیگر در نیروگاه اتمی بوشهر در تاریخ ٢٨ خرداد ماه با ظرفیت ١۵ غرفه در شهرک مسکونی مروارید برپا خواهد شد.

جذب سرمایه‌گذاری میلیاردی برای ساخت سه کارگاه صنایع دستی

رازه با اشاره به افتتاح سه مرکز تولید (کارگاه) با سرمایه‌گذاری‌های متفاوت بیان داشت: این مراکز شامل کارگاه احجام چوبی در روستای بحیری با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و ظرفیت اشتغال ۶۰ نفر، کارگاه عبابافی در دشتی با تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومان و سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیون تومان و اشتغال ۱۵ نفر و کارگاه آموزشی گلیم‌بافی در بوشهر با تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان و حجم سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیون تومان با ظرفیت اشتغال ۱۰ نفر می‌باشد.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از ثبت جهانی عبا با نام «عبای منطقه دشتی» خبر داد.

اعتبار زیرساخت‌های صنایع دستی بوشهر به ۲۵ میلیارد تومان رسید

رازه در خصوص مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان بوشهر گفت: این مصوبه در گام اول در حوزه زیرساخت‌های صنایع دستی ۱۵ میلیارد تومان بوده که برای ایجاد کارگاه‌های کوچک و ساخت بازارچه‌های دائمی در ده شهرستان، با مذاکرات مجدد به ۲۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی میزان صادرات صنایع دستی در سال گذشته را یک میلیون و ۳۵۰ هزار دلار و فروش صنایع دستی در ایام نوروز را ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.

پایان خبر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول