اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

هشدار سطح زرد هواشناسی برای سیستان و بلوچستان

بنا بر هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، تا روز جمعه 19 خرداد ماه جاری، در برخی نقاط رگبار و رعد و برق، تند بادهای شدید لحظه ای و گرد و خاک، احتمال تگرگ و برخورد صاعقه در ارتفاعات مناطق مرکزی و جنوبی استان به ویژه شهرستان‌های خاش، تفتان، سراوان، گلشن، سیب و سوران، مهرستان، راسک و سرباز پیش بینی می شود.

هشدار سطح زرد هواشناسی برای سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، اطلاعیه ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در پی هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شد.

در این اطلاعیه آمده است؛ به استناد هشدار هواشناسی  سطح زرد شماره ۱۰ مورخ ۱۶ خردادماه  ۱۴۰۲ اداره کل هواشناسی استان بر اساس آخرین الگوهای پیش یابی شرایط جوی تداوم رگبارهای پراکنده از بعدازظهر سه شنبه ۱۶خرداد لغایت جمعه ۱۹ خردادماه  پیش بینی می شود.

در برخی نقاط رگبار و رعد و برق، تند بادهای شدید لحظه ای و گرد و خاک، احتمال تگرگ و برخورد صاعقه در ارتفاعات مناطق مرکزی و جنوبی استان به ویژه شهرستان های خاش، تفتان، سراوان، گلشن، سیب و سوران، مهرستان، راسک و سرباز پیش بینی می شود.

جاری شدن رواناب و احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی جاده ها، برخورد صاعقه، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی پیش بینی می‌شود.

 توصیه می شود احتیاط در فعالیت کوهنوردی، خودداری از اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه‌های فصلی، محافظت از محصولات کشاورزی انجام شود.

همچنین افزایش سرعت بادهای ۱۲۰ روزه از روز پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ لغایت دوشنبه ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۲ در زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز پیش بینی می‌شود.

با توجه به خیزش گرد و خاک و کاهش دید کاهش کیفیت هوا،  احتمال خسارت به محصولات جالیزی و گلخانه ها توصیه می‌شود، عدم تردد غیرضروری در فضای باز در زمان غبار آلود شدن هوا، احتیاط در ترددهای جاده‌ای ، محافظت از گلخانه ها انجام شود.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول