اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

عرضه کم مرغ برای تثبیت گرانی!

عرضه مرغ گرم به صورت بسته‌بندی و با قیمت بالا در بازارهای استان مرکزی برقراراست به صورتی که قیمت هر کیلو سینه مرغ بسته‌بندی شده به 120 هزار تومان هم رسیده است و هیچ فریاد‌رس و نظارتی هم در کار نیست.

عرضه کم مرغ برای تثبیت گرانی!

خبرگزاری فارس ـ‌اراک؛ چند ماهی است که در بازار کل کشور و به ویژه در استان مرکزی و شهر اراک با کمبود عرضه مرغ گرم و گرانی قیمت آن روبرو هستیم و افزایش قیمت مرغ گرم در ماه‌های گذشته بیشتر شده و شیب صعودی را در پیش گرفته است.

فعال اجتماعی استان مرکزی به خبرنگار فارس در اراک می‌گوید: اگر چه در روزهای گذشته میانگین قیمت مرغ گرم حدود 80 هزار تومان بوده است ولی بسیار کمیاب شده و عرضه آن بسیار کاهش یافته است.

وی تصریح می‌کند: نکته جالب اینجاست که عرضه همین مرغ گرم به صورت بسته‌بندی و با قیمت خیلی بالاتر در بازار موجود است و قیمت هر کیلو سینه مرغ بسته‌بندی شده به 120 هزار تومان هم رسیده است و هیچ فریاد‌رس و نظارتی هم در کار نیست.

 عرضه همین مرغ گرم به صورت بسته‌بندی و با قیمت خیلی بالاتر در بازار موجود است و قیمت هر کیلو سینه مرغ بسته‌بندی شده به 120 هزار تومان هم رسیده است و هیچ فریاد‌رس و نظارتی هم در کار نیست

با گرانی قیمت گوشت قرمز و بقیه منابع پروتئینی دیگر مانند انواع ماهی، گرانی قیمت مرغ باعث شده که این ماده پروتئنی هم در سبد برخی در خانوارها کاهش یابد و عده‌ای هم نتوانند از این ماده غذایی استفاده کنند.

گفته می‌شود، دولت برای تنظیم بازار، در حال عرضه مرغ منجمد با قیمت پایین‌تر در مراکز میادین میوه و تره بار شهرداری و برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای  است تا بتواند کمی از مشکل کمبود مرغ را جبران نماید.

کارشناس مسائل اجتماعی می‌گوید: اگرچه مبلغ یارانه‌های نقدی در سال جاری افزایشی نداشته است، ولی تورم در بسیاری از مواد غذایی و اقلام ضروری و لبنیات به قدری بالاست که معیشت و سلامتی بسیاری از اقشار جامعه به مخاطره افتاده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان ماهی: کمبود مرغ گرم تا ۲۰ اردیبهشت ماه طول می‌کشد!

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفته بود که کمبود مرغ گرم تا ۲۰ اردیبهشت ماه طول می‌کشد تا تولید دوباره وارد بازار شود.

وی علت اصلی کمبود را جوجه ریزی در ماه‌های گذشته، به خاطر گرانی نهاده‌های دامی اعلام کرد که موجب شده تا عرضه مرغ گرم در بازار به نسبت سال گذشته کم باشد.

به پایان خردادماه نزدیک می‌شویم و مشکل کمبود مرغ گرم حل نشد

مسئولان جهاد کشاورزی هم همین وعده را داده بودند که از ۲۰ اردیبهشت ماه تولید به حالت قبل بر می‌گردد و کمبود در بازار برطرف می‌شود ولی کم‌کم به پایان خردادماه نزدیک می‌شویم و مشکل کمبود و گرانی مرغ گرم هنوز حل نشده است.

به گزارش فارس در ماه‌های آینده و شروع تعطیلات تابستانی و ورود حجاج ایرانی به کشور و برگزاری مراسمات جشن و عروسی، مسلماً تقاضا برای این ماده غذایی بیشتر می‌شود و اگر تا آن موقع فکری اساسی برای کمبود و گرانی مرغ گرم نشود ممکن است که قیمت بالاتری را ثبت کند.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول