اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

نقش بانوان در مکتب امام خمینی ره بی بدیل است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: نقش بانوان در مکتب امام خمینی (ره )بی بدیل و فوق العاده است و می توان با صدای بلند بیان کرد که هیچ مکتبی در دنیا وجود ندارد که هم تراز مکتب امام خمینی بتواند ارزش و اعتبار بانوان را تبیین کند.

نقش بانوان در مکتب امام خمینی ره بی بدیل است

حجت الاسلام منصور امامی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به دیدگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی به نقش بانوان اظهارداشت: با توجه به اینکه مکتب امام خمینی (ره) برگرفته از مبانی قرآن و اهل بیت است بر این مسئله اشاره دارد که ارزش انسان  در روح آن است و روح نه مونث و نه مذکر است.

وی  با بیان اینکه  در قرآن کریم و در بیانات اهل بیت فضایل انسانی بارها تکرار شده است ادامه داد: تبعیض جنسیتی در دریافت فضایل انسانی در سنت الهی وجود نداشته و آقایان و بانوان هر کدام می‌توانند در این امر بی‌نهایت رشد کنند و هیچکدام بر دیگری ترجیح داده نشده مگر اینکه خود فرد تلاش کند و فضایل را به‌دست آورد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌غربی افزود: شرایط زندگی انسان به گونه‌ای تعبیه شده، لازم و ضرورت آن وجود انسان‌ها به صورت مونث و مرکز است و  برحسب شکل‌گیری مادی در دنیا حق و تکلیف بر گردن انسان‌ها نهاده شده است.

وی اضافه کرد: برخی از این حقوق و تکالیف بین آقایان و بانوان کاملا مشترک و برخی به‌خاطر نحوه استعدادها به طبع آن متفاوت، که این موارد نیز کاملا عقلانی است.

این مقام مسوول با اشاره به این اینکه رهبر کبیر انقلاب اسلامی بارها در بین بیانات خود اسلام ناب محمدی را مطرح کرده‌اند بیان کرد: پایه اسلام ناب محمدی براساس عقلانیت، معنویت و عدالت است و هر موضوعی که بر آقایان و بانوان طبق مکتب اسلامی از قرآن استخراج کنیم معطوف به این موارد است.

امامی یاد آور شد: با توجه به مکتب امام (ره) در خصوص مقام و منزلت بانوان میتوان به چند نکته اشاره کرد، در این راستا در روایات فراوانی آماده است که خیر بیشتر در بانوان بوده و هر بانویی که جایگاه واقعی خود را شناخته اکثرا خیر در آن است چرا که خداوند انسان را برای سعادت خلق و برای آن نقشه راهی ترسیم کرده است.

امامی بیان کرد: خداوند متعال خود یک مربی است و این عنوان مربی را بیشتر به بانوان تلقی و بانو در مقام و منزلت یک مادر می‌تواند کودک و فرزند خود را تربیت کند در واقع می‌تواند نقش خداوند را در خود متجلی کند در این راستا بانوان نقطه وصل بین انسان‌ها ازطریق ازدواج و تولد هستند .

وی اذعان کرد: با توجه به تفاسیر فوق می‌توان بیان کرد که توان و استعداد بانوان در تربیت جامعه بسیار پر قدرت‌تر از بقیه است .

امامی با اشاره به بیانات امام خمینی که خطاب به بانوان عنوان کردند من شما بانوان را به عنوان رهبر این مکتب قبول می‌کنم گفت: این موضوع نشان‌دهنده این است که بانوان در جامعه حضور و بروز داشته و مهمتر از آن حمایت از آقایان و تربیت برعهده بانوان بوده است و در سه مرحله توانسته به شکل مستقیم و غیر مستقیم تربیت فرد خانواده و جامعه را عهده‌دار  شوند.

هیچ مکتبی هم تراز با مکتب امام خمینی ارزش بانوان را تبیین  نکرده است

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: نقش بانوان در مکتب امام خمینی (ره) بی بدیل و فوق العاده است و میتوان با صدای بلند بیان کرد که هیچ مکتبی در دنیا وجود ندارد که هم تراز مکتب امام خمینی بتواند ارزش و اعتبار بانوان را تبیین کند.

وی با اشاره به اینکه این ایراد بر خود ماست که در تبلیغ و آموزش و رسانه دچار ضعف هستیم و نتوانستیم این معارف را به شکل مناسب در بین مردم جاری و ساری سازیم .

امامی خاطرنشان کرد: بانوان به واسطه همان مقام و منزلت و موقعیتی که دارند قوانین خاصی برا آنان حاکم است و ازجمله میتوان به این موضوع اشاره کرد به همان اندازه که جذابیت‌های جنسی که بانوان در جامعه مطرح شود به همان اندازه توان‌های انسانی و مربیگری نیز بایدمطرح شود.

وی گفت: هرچه قدر بانوان به سمت ارائه جذابیت‌های جنسی پیش روند جذابیت‌ها و توانمندی‌های مربیگری نقش خود را از دست خواهند داد و در دنیای غربی نگاه‌ها بیشتر به صورت نگاه جنسی بوده و این موضوع موجب می‌شود کالا انگاری مد نظر قرار گرفته شود.

امام تاکید کرد: اسلام به این دلیل که بانوان بتوانند نقش اصلی خود را در جامعه ایفا کنند مسئله پوشش را به میان آورده تا بتوانند بعد انسانی را  به منصه ظهور برساند و در سیره امام خمینی این موضوع بارها نشان داده شده است.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری بارها اعلام کرده‌اند که در بحث حقوق زنان ما مدعی هستیم و غرب به نام دفاع از حقوق زنان آنان را به عنوان یک کالا تلقی کرده و حق و حقوق فطری بانوان را ساقط کرده‌اند که ظلم مضاعفی بر بانوان غرب است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر بانوان غربی خود متوجه این موضوع شده‌اند و سعی دارند به فطرت واقعی خود بازگشته با نظام سرمایه‌داری که سعی دارد به هر چیز به عنوان کالا نگاه کنند مبارزه کنند.

وی در پایان با اشاره به ظلمی که دنیای غرب بر بانوان ایجاد کرده است توصیه کرد: لازم است مردمان ما "کتاب دختران به عفاف روی می آورند"  تاثیر فمنیسم بر دختران در غرب که خود اندیشمندان غرب که بانو هستند نوشته شده است را مطالعه کنند .

وی تاکید کرد:لازم است برای آگاه‌سازی هرچه بیشتر مردم نسبت به مقام منزلت که در دین بر بانوان نسبت داده‌اند به درستی در جامعه تبیین و تشویق  شود.
پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول