اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

قاچاق مصیبت بزرگ در مسیر اشتغال و رونق اقتصادی است

جانشین مرزبانی استان هرمزگان گفت: قاچاق یکی از پدیده های نابهنجار در کشورهای در حال توسعه است که مانع بزرگی بر سر راه توسعه اقتصادی به شمار می آید و همانند یک آفت خزنده اشتغال، تولید و سلامت جامعه را تهدید می کند.

قاچاق مصیبت بزرگ در مسیر اشتغال و رونق اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، یادواره شهدای بخش هشت بندی شهرستان میناب با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان محلی و فرماندهان نظامی و انتظامی در هشت بندی برگزار شد.

سرتیپ دوم عبداله لشکری جانشین فرماندهی مرزبانی استان هرمزگان در این مراسم طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای 15 خرداد گفت: اندیشه های امام خمینی (ره) برگرفته از اسلام، قرآن و پیامبر(ص) و ائمه اطهار بوده است و تلاش در مسیر تحقق آرمان ها و اهداف امام خمینی(ره) وظیفه همه ما و نسل های آینده است.

 وی تصریح کرد: ملت بزرگ ایران، تا همیشه‌ تاریخ نام و یاد و سیره عملی امام خمینی را به خاطر خواهند داشت و 15 خرداد که به تعبیر امام خمینی، اولین خروش تاریخی و تاریخ‌ساز مردم مبارز و مسلمانی بود که در اعتراضی آگاهانه، مخالفت با سیاست‌ها و برخوردهای ظالمانه و جبارانه حکومت شاهنشاهی را بنیان گذاشتند.

لشکری اضافه کرد: اگر خون‌های پاک جوانان و جوانمردان مسلمان و خداجوی ایران نبود، امروز اثری از اصل اسلام و نظام اسلامی نبود زیرا خون شهیدان 15 خرداد 42 بیمه‌کننده انقلاب و تضمین‌کننده حیات سبز و شکوهمند این نظام اسلامی و الهی بود.

 جانشین مرزبانی استان هرمزگان در ادامه ثبات قدم را مسیر و راه پیروزی در برابر دشمنان دانست و گفت: قرآن مومنان را به ثبات در قدم و با خدا بودن در همه حال دعوت می کند و باید در این مسیر همانند شهدا با تمام وجود جانفشانی کنیم.

 وی خاطرنشان ساخت: در همه شرایط باید متعهد به ارزش های اسلامی و ثبات بود و امید است خداوند به همه ما ثبات قدم عطا کند تا اعمال و وظایف خود را به انجام برسانیم.

سردار لشکری در ادامه به موضوع قاچاق اشاره کرد و گفت: قاچاق یکی از پدیده های نابهنجار در کشورهای در حال توسعه است که مانع بزرگی بر سر راه توسعه اقتصادی به شمار می آید و همانند یک آفت خزنده اشتغال، تولید و سلامت جامعه را تهدید کرده که افراد سودجو و معارض از این حربه همیشه استفاده و بر پیکره اقتصاد جامعه و دولت ضربه وارد می کنند.

وی قاچاق سوخت را یک مصیبت بزرگ در مسیر اشتغال و رونق اقتصادی استان هرمزگان دانست و یادآور شد: بخشی از کاهش رونق تولید و اشتغال در سطح استان به ویژه در سال های اخیر نیز برگرفته از این معضل است.

 وی ادامه داد: متاسفانه مرزبانان غیور استان هرمزگان که باید تمام توان و تلاش خود را برای پاسداری و حراست از مرزهای عزت و شرف میهن صرف کنند تا دشمنان نظام چشم طمع به این خاک مقدس نداشته باشند، بخش زیادی از ماموریت های خود را درگیر معضل قاچاق و علی الخصوص قاچاق سوخت کرده اند و وقت و هزینه زیادی از مجموعه مرزبانی صرف این موضوع می شود.

لشکری با بیان این نکته که مبارزه با قاچاق سوخت یک موضوع چند بعدی است، تشریح کرد: باید تدابیری در سطح ملی و استانی برای مقابله با پدیده قاچاق سوخت در استان هرمزگان اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه نحوه مواجهه با پدیده های اجتماعی که در ابعاد ملی مطرح اند و در کشور تبدیل به یک دغدغه شده است متفاوت و تخصصی است، تصریح کرد: قانون وظایف دستگاه های متولی برخورد با قاچاق سوخت را مشخص کرده و عدول یا کم کاری در انجام وظایف ذاتی و قانونی، چیزی جز ایراد لطمه و خیانت به بیت المال و اقشار ضعیف نیست.

 جانشین فرماندهی مرزبانی هرمزگان با هشدار جدی به سودجویان و قاچاقچیان، خاطر نشان کرد: این افراد بدانند کسانی که به دنبال منفعت های غیرقانونی و غیر مشروع خود هستند، مرزبانان و نیروهای انتظامی برابر قانون و مقررات با شناخت و اشرافیت خوبی که دارند، اقدامات لازم را در برخورد با آنها انجام داده و خواهند داد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول