اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

برگزاری جشن تولد «شهید علی میوه چین» در دفتر خبرگزاری فارس قزوین

مراسم گرامیداشت سالروز ولادت «شهید علی میوه چین» از شهدای قزوینی سالهای دفاع مقدس، با حضور جمعی از رزمندگان و همرزمان ایشان، مسئول سازمان بسیج رسانه کشور و جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه در دفتر خبرگزاری فارس قزوین برگزار شد.

برگزاری جشن تولد «شهید علی میوه چین» در دفتر خبرگزاری فارس قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مراسم گرامیداشت سالروز ولادت «شهید علی میوه چین» از شهدای قزوینی سالهای دفاع مقدس، پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از رزمندگان و همرزمان ایشان، مرتضی کارآموزیان مسئول سازمان بسیج رسانه کشور، محمد کشاورز مسئول بسیج رسانه استان قزوین، محسن کریمی مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج استان و جمعی از اصحاب رسانه در دفتر خبرگزاری فارس قزوین برگزار شد.

در این مراسم همرزمان شهید میوه چین ضمن تشریح ویژگی های شخصیتی شهید، به بیان خاطرات خود از دوران حضور در جبهه های جنگ با رژیم بعث پرداختند.

گفتنی است شهید علی میوه چین که امسال به عنوان شهید شاخص استان قزوین معرفی شده است، در 15خرداد سال 1341 در قزوین به دنیا آمد. مقطع تحصیلی ابتدایی را در دبستان شهید اعرابی، دوره راهنمایی را در مدرسه نوروزیان و دوره متوسطه را در هنرستان صنعتی انقلاب و در رشته مکانیک عمومی سپری کرد.

وی همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل جهاد سازندگی، داوطلبانه و بدون دریافت حقوق در سال 1358 از سوی این نهاد انقلابی جهت کمک رسانی به مردم محروم روستاها به مدت 6 ماه در دورترین روستاهای منطقه الموت قزوین به کمک رسانی و فعالیت می پردازد.

شهید میوه چین در بهار سال 1359 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در غروب 18 بهمن ماه سال 1361 و در آستانه عملیات والفجر مقدماتی که به منظور تکمیل شناسایی ها و توجیه فرماندهان و مسئولین نظامی تیپ الهادی (ع) به منطقه اعزام شده بود، بر اثر اصابت ترکش خمپاره به مقام شهادت نائل می‌آید.

پیکر این شهید گلگون کفن در گلزار شهدای قزوین به خاک سپرده شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول