اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

چمران: قوه قضائیه به موضوع تکلیف و تعهد سازندگان اتوبوس ورود کند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر ورود قوه قضائیه و دادستانی به موضوع تأمین اتوبوس توسط کارخانه‌ها و سازندگان، گفت: انتظار ما این است که کارخانه‌ها و سازندگان اتوبوس سودجویی‌شان را کنار بگذارند و به فکر مردم باشند.

چمران: قوه قضائیه به موضوع تکلیف و تعهد سازندگان اتوبوس ورود کند

به گزارش فارس مهدی چمران در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه برخی روی تعصب ملی می گویند «نخریم و اجازه دهیم مردم در گرما و باد و باران بمانند اما اتوبوس خارجی نخریم»، گفت: ما نباید اینجا توقف کنیم و اگر توقف شود آبروی تمام ما خواهد رفت.

وی افزود: نباید به دنبال سودجویی باشیم و باید بدانیم که برای توسعه ناوگان به اتوبوس نیاز داریم؛ در سطح ملی از این مشکلات ضربه می خوریم و ما در شورا می توانستیم بودجه اضافی در نظر بگیریم که این کار را انجام دادیم.

چمران تأکید کرد: وزارت صمت باید وارد شود؛ کارخانجات چه کار می کنند؟ وضعیت خودروهای شخصی که مشخص است و اتوبوس نیز به این شکل است. باید تولیدکنندگان را به میدان بیاوریم و اتوبوس وارد ناوگان کنیم.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ دستگاه بازسازی می شود و ۴۶۰ دستگاه اتوبوس نو نیز تحویل داده خواهد شد، تصریح کرد: ما با این کارها به جایی نمی رسیم؛ قرار بود تا پایان سال به چهار هزار دستگاه برسیم که البته گزارشاتی ارائه شد اما جدی و قطعی نیست لذا باید همتی در این زمینه به کار گرفته شود چراکه در غیر این صورت مجبوریم قوه قضاییه و دادستانی را وارد کنیم و بگوییم که اتوبوس در کشور نیست و اگر تولیدکنندگان نمی توانند تولید کنند باید اتوبوس بخرند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: آنچه امروز روشن است این است که آنچه انتظار داشتیم انجام نشده و امید داریم که بتوانیم کار کنیم اما تولیدکنندگان باید سودجویی خود را کنار بگذارند و در غیر این صورت باید قوه قضاییه وارد شود.

چمران با بیان اینکه زجر این شرایط را مردم تحمل می کنند، گفت: نباید اجازه دهیم مردم آزار ببینند؛ ما نماینده مردم هستیم و اینکه رها کنیم و برویم، نمی شود.

وی با بیان اینکه باید زودتر به نوسازی و اورهال مترو می رسیدیم، اظهار کرد: از شرکت مترو برای اورهال و ساخت ایستگاه ها بسیار تقدیر و تشکر می کنیم اما در مجموع در توسعه ناوگان هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده ایم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول