اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

طرح‌های دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی در مبارزه با بیکاری بر مبنای تفکر جهادی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی طرح‌های این دانشگاه در مبارزه با بیکاری بر مبنای تفکر جهادی را عنوان کرد.

طرح‌های دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی در مبارزه با بیکاری بر مبنای تفکر جهادی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، حسین بلندی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در سفر استانی خود به استان همدان با حضرت آیت‌اله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که در محل دفتر امام جمعه همدان برگزار شد حسین بلندی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، داعش بیکاری را یکی از مشکلات مهم کشور دانست و وظیفه جهادی و شبانه‌روزی همگان را رفع این معضل برشمرد.

وی همچنین برنامه‌های این دانشگاه را در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و رفع دغدغه‌های معظم له پیرامون بهبود اشتغال دانش‌آموختگان تشریح کرد و خواستار مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی کشور علی‌الخصوص روحانیت معظم در تبیین و ترویج آموزش‌های مهارتی برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی اظهار داشت: یکی از اقدامات جهادی ملی امسال این دانشگاه برنامه‌ریزی شغلی برای پذیرفته شدگان دوره‌های علمی‌کاربردی است به نحوی که با مشروط کردن مجوز تأسیس مرکز به تضمین اشتغال پذیرفته‌شدگان در حین تحصیل یا پس از فراغت، شرایطی فراهم می‌شود تا به نیازهای تخصصی مشاغل در ارایه آموزش‌ها توجه ویژه شود.

وی همچنین تبدیل شدن مراکز آموزش علمی‌کاربردی به مرکز کاریابی تخصصی را یکی دیگر از اقدامات مهم دانشگاه جامع علمی کاربردی برای تحقق این هدف عنوان کرد.

بلندی طرح آباد را از برنامه‌های پیش‌روی دانشگاه جامع علمی کاربردی برای همکاری در رفع معضل ضعف مهارت دانش‌آموختگان و بیکاری عنوان کرد و افزود: دانشگاه جامع علمی‌کاربردی به منظور مهارت‌افزایی و ارتقای توان اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان فاقد مهارت، طرح آباد (آموزش برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاه‌ها) را تدوین کرده است. براساس این طرح، دانش آموختگان زیر نظام نظری با گذراندن یک یا دو دوره کوتاه مدت مهارتی تخصصی در محیط کار واقعی، توانمندی لازم برای ورود به بازار کار را به دست خواهند آورد.

در ادامه این دیدار، حضرت آیت‌اله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، ضمن استقبال از طرح‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی در اجرای منویات مقام معظم رهبری، مبارزه با بیکاری را نیازمند کار جهادی دانست که وظیفه همه اقشار جامعه علی‌الخصوص روحانیت است.

آیت‌الله شعبانی با بیان اینکه در فرهنگ اقتصادی جامعه نیازمند تغییر هستیم، به ضرورت تربیت نیروی مولد در جامعه و پرهیز از تربیت نیروی پشت میزنشین در دانشگاه‌ها اشاره کرد.

امام جمعه همدان با اشاره به تأکید اسلام مبنی بر تولید حداکثری و لزوم ترویج این نگاه در جامعه اظهار داشت: متأسفانه در نظام تعلیم و تربیت فعلی، نیروها مبتنی بر نیازهای جامعه تربیت نمی‌شوند که لازم است این مهم به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این موضوع که از جوانی که آموزش واقعی را ندیده، چگونه می‌توان انتظار تولید و ثروت را داشت، عنوان کرد: نباید سرمایه چندین ساله جوانان صرف مسائلی شود که خروجی آن، انتظار پشت میز نشینی باشد و فرهنگ جامعه باید به این واقعیت برسد که امروز تولید ثروت در ذهن و مغز انسان‌ها است نه در نفت و .... که البته این امر، وظیفه دانشگاه جامع علمی کاربردی را بیش از پیش سنگین کرده است.

لازم به ذکر است در این دیدار فرشاد مسعودیان سرپرست دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان همدان و سایر مسؤولان دانشگاه نیز حضور داشتند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول