اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کشف بیش از ۳۳۰ هزار نخ سیگار قاچاق در سمنان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان از توقیف یک دستگاه خودرو با محموله بیش از ۳۳۰ هزار نخ سیگار قاچاق در محور دامغان- سمنان خبر داد.

کشف بیش از ۳۳۰ هزار نخ سیگار قاچاق در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، احمد حاج‌پروانه، رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس امنیت اقتصادی با همراهی سایر یگان‌های انتظامی در محور دامغان- سمنان مستقر شدند و نسبت به رصد دقیق تردد خودروهای عبوری اقدام کردند.

وی ادامه داد: حین کنترل خودروهای عبوری، مأموران به یک دستگاه پژو ۴۰۵ مظنون شدند و آن را متوقف کردند و آن را مورد بازرسی قرار دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو، تعداد ۳۳۰ هزار و ۲۷۳ نخ انواع سیگار قاچاق، تعداد ۱۰۰ بسته تنباکو و تعداد یک‌هزار و ۶۰۰  بسته فیلتر و پیپر قاچاق و فاقد مجوز بهداشتی کشف و ضبط کردند.

حاج‌پروانه بیان کرد: ارزش تقریبی این محموله که به‌صورت ماهرانه‌ای زیر صندلی عقب خودرو جاساز شده بود، ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه این راننده ۳۴ ساله قصد انتقال محموله را از تهران به یکی از استان‌های شرقی کشور داشت، گفت: راننده خودرو پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و خودروی وی به پارکینگ منتقل شد.

 رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان افزود: هر چند همه می‌دانیم سیگار عامل سرطان بوده و به‌واسطه مواد شیمیایی مضری که دارد، بزرگ‌ترین خطر برای سلامتی فرد است؛ اما سیگارها و تنباکوهای قاچاق و غیرمجازی که با مواد مضر بیشتر و نامتعارف در کارگاه‌های زیرزمینی تولید می‌شوند و فاقد مجوز از نهادهای ذی‌ربط هستند خطر سرطان‌زایی و آسیب به‌ سلامتی را تا 10 برابر افزایش می‌دهند که این موضوع هزینه‌های سنگینی را به مردم و کشور وارد می‌کند.

حاج‌پروانه خاطرنشان کرد: بنابراین پلیس با اجرای طرح‌های متناوب و گوناگون و اشرافیت اطلاعاتی تمام تلاش خود را برای جلوگیری از وارد شدن چنین خسارت‌های سنگینی به جامعه خواهد کرد.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول