اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در اندیشه امام خمینی: حجاب مخالف آزادی نیست

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: امام خمینی(ره) به حضور اجتماعی خانم‌ها و حضور علمی آنان در کنار حجاب اسلامی تأکید داشتند.

در اندیشه امام خمینی: حجاب مخالف آزادی نیست

حجت‌الاسلام رضا حسنی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: نگاه و خطر قرمز امام راحل از همان شروع کار در بحث انقلاب و مبارزات، چه در بحث خانواده و چه در بحث اجتماع ، حجاب بود. 

وی ادامه داد: حضرت امام به همسر خود فرمودند که خط قرمز ایشان بحث حجاب و رعایت موازین شرعی است، و عرض کردند ما انقلاب کردیم که این مسائل بی‌حجابی نباشد و این نشان دهنده آن بود که حجاب شرعی مورد تایید و تاکید ایشان بود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: امام (ره) فرمودند که دشمنان به زن‌های ما به عنوان ابزار و وسیله‌ای برای تجارت خودشان و به نوعی به عنوان کالا نگاه می‌کنند، ولی در جمهوری اسلامی ایران همانطور که مردها در جامعه حضور داشتند، خانم‌ها هم در جامعه و انقلاب نقش‌آفرینی کردند، ایشان به حضور اجتماعی خانم‌ها و حضور علمی آنان در کنار حجاب اسلامی تاکید داشتند.

وی یکی از معیارهای امام را در نقش بی‌بدیل زنان در تمام عرصه‌ها عنوان کرد و گفت: سخنان امام درس زندگی بود که باید هر روز آن را مرور کنیم، اولین موضوعی که از امام در سخنرانی‌ها به یاد مانده، این بود که می‌فرمودند سربازان من کسانی هستند که در گهواره هستند در آغوش مادران پرورش می‌یابند، در دفاع مقدس نقش زن را آنچنان بی‌بدیل می‌دانستند که می‌فرمودند همسر این مردان در آرامش به دفاع از مرز و بوم ایران می‌پردازند.

حسنی اضافه کرد: زنان ما فاطمی و زینبی تلاش کردند، امام وجود زنان را نه تنها در مباحث اجتماعی بلکه در پیشبرد انقلاب اثربخش می‌دانستند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به سخنرانی‌های امام، تأکید کرد: امام حضرت زهرا(س) را الگوی زنان قرار می‌داد و می‌فرمودند اگر قرار بود خداوند از بین زنان پیامبری مبعوث کند قطع به یقین خاتم النبین حضرت زهرا(س) بود، همیشه انقلاب و راه انقلاب و پیشبرد انقلاب را به زنان گوشزد می‌کرند.

وی اظهار کرد: خدا را شاکریم در ۳۵ سالی که گذشته یک جانشین شایسته و یک آیینه تمام نمای از حضرت امام در وجود خلف شایسته ایشان حضرت آقا امام خامنه‌ای وجود دارد، که در تمام محافل نشست‌ها و سخنرانی‌های خود توصیه‌ها، فرهنگ، عقاید و دستورات امام را گوشزد می‌کنند و به تعبیری آن اوج قله‌ای که مورد نظر امام به حضرت آقا بود را ما مشاهده می‌کنیم، نمونه آن امسال شما خبرنگاران خانم با صلابت که مصاحبه‌های خوب و مفیدی را شکل می‌دهید و نمونه‌های زیادی از دیگر خانم‌های شاخص و پرافتخار جامعه که در عرصه‌های علمی، جهادی، فرهنگی و غیره در ایران و جهان افتخارآفرینی می‌کنند و در کنار آن در بُعد خانواده و فرزندان هم همسران و مادران نمونه هستند، از دامن زن مرد به معراج می‌رود.

حسنی یادآور شد: دشمنان هم بیکار ننشستند و حساسیت‌هایی که در انقلاب و جامعه هست را مورد هدف قرار می‌دهند ،دشمن امروز آن اقتداری که مورد نظر امام و مقام معظم رهبری در مورد خانم‌ها هست را نشانه گرفته و بی‌حجابی و مادر نشدن را ترویج می‌دهد، البته ما روحانیون و مذهبیون هم خیلی در مقابله با این توطئه دشمن کار نکردیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن به بهانه‌ شعار زن، زندگی، آزادی در جامعه فتنه انداخته است، این شعار خود یک شعار قرآنی و دینی است و از این شعار به این مسئله می‌رسیم که این زن‌ها همان مادران، همسران شهدا، نخبگان، هیأت‌های علمی، مجتهدهایی هستند که در عرصه‌های مختلف در کنار نقش زن بودن، زندگی و افتخار‌آفرینی می‌کنند و دشمن باید بداند که آب در هاون می‌کوبند و ما باید هوشیار تر از هر روز باشیم.

 مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در پایان، گفت: خاطرات، سخنان و فرمایشات امام باید در تمام نهادها، سازمان‌ها مطرح و آموزش داده شوند و در خبرگزاری خوب و انقلابی همچون فارس به این موضوعات بیش از پیش پرداخت شود، در دیدگاه امام محبت به زن و همسر بسیار مورد تأکید بود و توصیه ما به هر آنکس که قلم دارد این است که جهاد تبیینمورد تأکید مقام معظم رهبری را سرلوحه قلم خود قرار دهند، یعنی برگردید و همان چیزی که مورد نظر دین و امام راحل بود را تبیین و تعریف کنید که به آن اصل و ریشه اسلام و امام برسیم، جهاد تبیین مسئله واجب بر همه مردم است.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول