اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

میرتاج‌الدینی: امام بر نقش‌آفرینی موثر بانوان در جامعه تأکید داشتند

نماینده مردم تبریز در خانه ملت گفت: امام خمینی (ره) مخالف نگاه متحجرانه نسبت به زنان بود و بر مشارکت اجتماعی بانوان با رعایت عفاف و حجاب تأکید داشتند.

میرتاج‌الدینی: امام بر نقش‌آفرینی موثر بانوان در جامعه تأکید داشتند

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: جایگاه زن در اندیشه امام خمینی (ره) جایگاه رفیعی است و بر این باور بودند که زنان نقش مهمی در پیروزی انقلاب و پس از انقلاب داشتند و در اولین دیدارهایی که امام پس از بازگشت از تبعید داشتند، با زنان بود و امام به تبیین جایگاه زنان در انقلاب اسلامی و مکتب انقلاب می پرداختند.

 

 

وی با بیان این که امام حتی در وصیت نامه خودشان نیز یک فراز بلندی را از حضور موثر زنان در جامعه سخن می گوید و امام همواره مخالف نگاه متحجرانه به زنان بودند، خاطرنشان کرد: امام تأکید بر این دارد که مادران، خواهران و همسران شهدا و رزمندگان بودند که در دفاع مقدس نقش مهمی در پیروزی داشتند.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: حضور زنان در جامعه در فعالیت های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مورد قبول امام راحل بود و بر عفاف و حجاب و ارزش های اسلامی زن مسلمان می بایست حفظ شود و حضور زن در جامعه با رعایت این شئون نقش اثرگذاری در جامعه داشته باشد.

به گزارش فارس، حجت الاسلام میرتاج الدینی سخنران مراسم سالگرد امام راحل در بندرعباس بود. مشروح اظهارات وی در این مراسم را اینجا بخوانید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول