اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

امام راحل به جز خدا از هیچ کس ترس به دل راه نمی‌دادند

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در قیام 15 خرداد امام راحل(ره) با سخنرانی خود در محکومیت رژیم طاغوت نشان دادند که به خدا ایمان راسخ دارند و به جز خدا از هیچ کسی هراس و ترس به دل راه نمیدهند که همین شجاعت ایشان باعث شد کشور را که مانند کشتی طوفان زده‌ای بود به سلامت به ساحل برسانند.

امام راحل به جز خدا از هیچ کس ترس به دل راه نمی‌دادند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، سید محمد حسینی بعدازظهر امروز یکشنبه ۱۴ خرداد ماه در مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال بنیان گذار انقلاب که در مسجد جامع روستای مصرقان از توابع بخش خرقان شهرستان زرندیه برگزار شد اظهار کرد: حضرت آیت الله خامنه‌ای هر ساله در جریان مراسم سالگرد ارتحال امام ویژگی‌های شخصیتی و هوینی امام راحل را تبیین می‌کنند؛ ویژگی‌های امام راحل می‌تواند چراغ راه همه ما در پاسداشت انقلاب باشد.

وی با بیان اینکه حرکت در مسیر و صراط مستقیم الگوگیری از مشی و راه امام است افزود: اگر بخواهیم در این شرایطی که در منطقه و جهان وجود دارد سربلند بیرون آییم باید رهنمودهای معمار کبیر انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهیم و مکتب آن امام همام را در دستور کار خود بگذاریم.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز معنی بیان مقام معظم رهبری که فرمودند امام خمینی (ره)  یک حقیقت همیشه زنده است را به خوبی درک می‌کنیم چراکه آن امام همام حکومتی تشکیل دادند که بر مبنای مکتب اهل بیت است و هم اکنون نیز مقام معظم رهبری به‌عنوان جانشین صالح امام خمینی، پرچمدار این خط فکری هستند‌.

حسینی پشتوانه مردمی را یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب دانست و گفت: دلدادگی مردم به امام خمینی(ره) باعث شد این نهضت بزرگ به پیروزی برسد و با گذشت سال‌ها از دوران انقلاب همچنان این دلدادگی با امام پابرجاست.

وی تصریح کرد؛ در قیام 15 خرداد نیز امام راحل با سخنرانی خود در محکومیت رژیم طاغوت نشان دادند که به خدا ایمان راسخ دارند و به جز خدا از هیچ کسی هراس و ترس به دل راه نمی‌دهند که همین شجاعت ایشان باعث شد کشور را که مانند کشتی طوفان زده‌ای بود به سلامت به ساحل برسانند.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس در ادامه با بیان اینکه امام خود را خادم ملت می‌دانستند، بیان کرد: همه کسانی که در نظام جمهوری اسلامی پست و مقامی دارند باید به تاسی از امام راحل، خود را خادم مردم بدانند و به‌دنبال حل مشکلات آنان باشند چراکه محرومیت‌زدایی و برچیدن نگاه از بالا به پایین از ویژگی‌های برجسته امام بود.

حسینی اضافه کرد: پیروزی در دوران جنگ تحمیلی نتیجه پیروزی از مکتب امام و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود و با معادلات عادی قطعا این جنگ به پیروزی ما ختم نمی‌شد لذا باید ارزش‌های آن دوران به خوبی توسط پیشکسوتان و رزمندگان برای نسل جدید بیان و تبیین شود.

وی با تاکید بر اینکه تعرض به تمامیت ارضی کشور یکی از خیانت‌های رژیم پهلوی بود خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس و علیرغم نوپا بودن انقلاب ما، رزمندگان با تبعیت از ولایت فقیه در برابر رژیم بعث عراق که با حمایت گسترده کشورهای دیگر همراه بود ایستادگی کردند و اجازه ندادند حتی یک وجب خاک از این کشور جدا شود.

معاون رئیس جمهور گفت: عده‌ای که در ایام اغتشاشات اخیر شعارهای تند و بعضا جدایی‌طلبانه سر می‌دادند قطعا وابسته به بیگانگان بودند و هیچگاه دلشان برای ملت و کشور نمی‌سوزد چراکه همه به وطن عشق می‌ورزند.

حسینی داشتن روحیه شهادت‌طلبی را تاسی از ایمان و صلابت امام دانست و بیان کرد: امام راحل در مسیر انقلاب بن‌بستی نمی‌دیدند چراکه اعتقاد و ایمان به ولایت فقیه اجازه حکومت ستمگران را به مردم نمی‌داد. 

وی با بیان اینکه دشمن طی این سال‌ها و علیرغم همه تلاش‌ها برای سرنگونی انقلاب ناکام بوده است گفت: در طول سال‌های بعد از انقلاب دشمنان ما با به راه انداختن جنگ‌های شناختی و ترکیبی، اقتصادی و اجتماعی و رسانه‌ای به‌دنبال ضربه به پیکر این انقلاب و دور کردن مردم از نظام بودند که با تدابیر هوشمندانه رهبر انقلاب این توطئه‌ها به شکست تبدیل شده است.

معاون رییس جمهور اضافه کرد: ما باید در سیاست‌های داخلی و خارجی و همچنین در علم و تعلیم و تربیت و پیشرفت کشور دیدگاه‌های امام راحل را در نظر بگیریم چراکه در دیدگاه ایشان سوء استفاده و تلاش برای منافع شخصی جایی نداشت و دولت فعلی نیز به تاسی از مکتب امام روحیه فسادستیزی داشته و همین امر باعث دلگرمی و تقویت اعتماد مردم شده است.

حسینی با اشاره به اینکه حل مشکلات کشور نیاز به روحیه جهادی و انقلابی داشته که در دولت سیزدهم وجود دارد گفت: تلاش ریاست جمهور این است که با درایت و تدبیر و همچنین مشورت‌پذیری با نخبگان و فعالان عرصه‌های مختلف موانع پیش روی کشور را بردارد تا باعث رشد و توسعه در منطقه و جهان شویم.

وی با بیان اینکه طی دهه گذشته رشد اقتصادی ناچیز بوده است گفت: یکی از دلایل انباشت مشکلات فعلی در کشور بدلیل پایین بودن رشد اقتصادی و همچنین افزایش نرخ تورم بوده است اما دولت تمام تلاش خود را به کار گرفته تا ضمن افزایش درآمد کشور , باعث کاهش مشکلات شود.

معاون اول رییس جمهور تعاملات اخیر کشورمان با سایر کشورها خصوصا همسایگان را نتیجه سیاست درست دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: در گذشته با برخی همسایگان مثل ترکمنستان علیرغم وجود مشترکات فرهنگی و تاریخی ارتباطی وجود نداشت اما تقویت ارتباطات اخیر ایران با کشورهای همسایه قطعا باعث بروز آثار مثبت اقتصادی و سیاسی خواهد شد.

حسینی با اشاره به ظرفیت‌های خوبی تولیدی در کشور گفت: اگر در بحث رفع موانع تولید بیشتر تلاش کنیم و محصول با کیفیت ایرانی را به بازار عرضه کنیم قطعا بسیاری از کشورهای دنیا و همسایگان ما آماده خرید تولیدات داخلی هستند که این امر هم باعث افزایش درآمد کشور خواهد شد و هم اشتغال بیشتر را بهمراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان خصوصا شرکت‌های دانش‌بنیان ما باید از فرصتی که دولت در زمینه ارتباط با کشورهای همسایه بوجود آورده استفاده کنند و بدنبال بازارهای جهانی باشند.

حسینی اضافه کرد: کشور ما معادل ظرفیت هفت درصد معادن دنیا را در اختیار دارد و باید همه در این خصوص احساس مسئولیت کنند و با مشارکت بخش های دولتی و خصوصی و رفع موانع و کاهش بروکراسی های اداری در مسیر تولید و اقتصاد کشور قدم بگذارند تا هم برای سرمایه گذاری در کشور انگیزه ایجاد شود و هم باعث رونق کسب و کارها شود.

وی بیان کرد: ما در دولت فعلی به مدیران و مسئولانی نیاز داریم که روحیه جهادی و انقلابی داشته باشند و کسانی که پویایی لازم را ندارند باید جای خود را به افراد دلسوز و توانمند بدهند.

به گفته معاون رئیس جمهور شهرستان‌های ساوه و زرندیه با بهره مندی از ظرفیت بالقوه اقتصادی و صنعتی و کشاورزی میتوانند نقش بسزایی در رشد تولید و افزایش بهره وری کشور در بحث درآمد داشته باشند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول