اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

۳۰ هکتار از باغات زیتون و پسته کرمانشاه در آتش سوخت

بنا بر اعلام روابط عمومی جهاد کشاورزی دالاهو، ۳۰ هکتار از باغات زیتون و پسته این شهرستان در آتش سوخت.

۳۰ هکتار از باغات زیتون و پسته کرمانشاه در آتش سوخت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سطح زیر کشت محصول زیتون در شهرستان دالاهو ۵۵۷ هکتار و کلا در منطقه ریجاب و عمدتا در روستای زرده کشت شده است، در منطقه ریجاب ۴ مورد کارگاه حرفه‌ای فرآوری زیتون وجود دارد و یک کارخانه نیز در شهرک صنعتی دالاهو احداث شده است.

خبری مبنی بر آتش‌سوزی در ۳۰ هکتار از باغات زیتون و پسته دالاهو توسط جهاد کشاورزی این شهرستان منتشر شد که برآوردهای اولیه حاکی از زیان ۳۲ میلیارد تومانی است، جلیلیان سرپرست فرمانداری دالاهو در این رابطه، اظهار کرد: این آتش‌سوزی روز گذشته اتفاق افتاد که پس از اطلاع از وقوع آن فراخوان‌های لازم برای حضور نیروهای امدادی صادر شد و نیروها به منظور خاموش کردن آتش به سرعت به منطقه اعزام شدند.

وی اظهار کرد: این آتش‌سوزی با تلاش دستگاه‌های امدادی و مدیریت بحران دالاهو و مشارکت بسیار خوب اهالی منطقه مهار و از سرایت آتش به سایر باغات جلوگیری شد.

جلیلیان با بیان اینکه علت این آتش‌سوزی در دست بررسی است، از تمام گردشگران خواست تا از روشن کردن آتش در طبیعت با توجه به پوشش گیاهی منطقه خودداری کرده و نکات ایمنی را را رعایت کنند تا شاهد حوادث جبران‌ناپذیر به طبیعت و تخریب منطقه نباشیم.

*۵ هکتار از مزارع گندم  آبی گیلانغرب طعمه حریق شد

جبار ولی‌پور، مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب با بیان اینکه امروز ۵ هکتار از مزارع گندم  آبی این شهرستان طعمه حریق شد، اظهار کرد :حدود ۵ هکتار مزارع گندم در حد فاصل جاده منتهی به شهرک صنعتی طعمه حریق شد، که با وجود وزش باد و شرایط بالقوه محیطی برای گسترش آتش، خوشبختانه با حضور به موقع آتش‌نشانان شهرداری  گیلانغرب که جای تقدیر و تشکر از عملکرد به‌موقع آن‌ها دارد از انتشار آتش به زمین‌ها و مزارع همجوار جلوگیری و آتش‌سوزی مهار شد.

و اما آتش‌سوزی در پسماند مزارع(جار) حومه شهر سرپل‌ذهاب نیز مورد دیگری از آتش‌سوزی امروز بود، که با حضور فعال، به موقع و هوشیارانه سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان و سایر همکاران جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص رصد آتش‌سوزی‌های احتمالی و با کمک آتش‌نشانی و بسیج مردمی کشاورزان و اهالی روستای‌های همجوار قبل از ورود به مزارع دیگر کنترل شد.

حیدری سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان سرپل‌ذهاب، از مهار آتش‌سوزی در پسماند مزارع (جار) حومه شهر خبر داد و بیان کرد ۵ هکتار از پسماند مزارع (جار) طعمه حریق شد.

علل عمده حوادث بی‌احتیاطی کشاورزان‌، کمباین‌داران و کشیدن سیگار، عدم توجه مردم به محیط‌زیست و حضور در تفریحگاه‌ها و درست کردن آتش است.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول