اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مسیر گردشگری شهرکرد تا چالشتر را‌ه‌اندازی می‌شود

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای معرفی شهرکرد به عنوان شهر جهانی نمد مسیر گردشگری شهرکرد بر اساس ابنیه‌های تاریخی که در این شهر واقع شده است و جانمایی کارگاه‌های صنایع‌دستی به خصوص در حوزه نمد تا چالشتر راه‌اندازی می‌شود.

مسیر گردشگری شهرکرد تا چالشتر را‌ه‌اندازی می‌شود

مهراب محمدی فارسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در راستای معرفی شهرکرد به عنوان شهر جهانی نمد مسیر گردشگری شهرکرد بر اساس ابنیه‌های تاریخی که در این شهر واقع شده است و جانمایی کارگاه‌های صنایع‌دستی به خصوص در حوزه نمد تا چالشتر راه‌اندازی می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای راه‌اندازی موزه تخصصی نمد مکاتبات و پیگیری‌ها در حال انجام است.

وی افزود: همچنین امسال در کنار موزه تخصصی، گنجینه نمد در استان راه‌اندازی خواهد شد.

محمدی اضافه کرد: به زودی از طریق نصب بیلبوردهای راهنمای گردشگری در جاده‌های منتهی به مرکز استان مسافران و گردشگران به شهر ملی نمد هدایت می‌شوند.

وی عنوان کرد: چند سالی است که شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد در کشور معرفی شده است و رویکرد وزارتخانه این است با توجه به سابقه تاریخی، تعداد صنعت‌گران و محصولات نمدی در استان این شهر به عنوان شهر جهانی نمد معرفی شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: در اولین قدم دبیرخانه نمد در شهرکرد شکل گرفت و اعضای آن معرفی شدند و هم‌اکنون فعال است.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول