اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

امام خمینی در اولین جلسه از دروس ولایت‌ فقیه: بی‌دین‌ها می‌گویند دیانت از سیاست جداست

امام خمینی در اولین جلسه از دروس ولایت‌ فقیه در نجف گفته بودند: بی‌دین‌ها می‌گویند دیانت از سیاست جداست، زمان حضرت امیر(ع) سیاست از دیانت جدا بود؟ اینها را بی‌دین‌ها درست کردند.

امام خمینی در اولین جلسه از دروس ولایت‌ فقیه: بی‌دین‌ها می‌گویند دیانت از سیاست جداست

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، «ولایت فقیه» نزد امام خمینی، بیش از آنکه در مجالس و خطابه‌های سیاسی طرح شود، در درس‌های فقهی که امام در نجف تدریس می‌کرد، نیرو پیدا کرد.  واکنش‌ها در برابر درس امام، در همان ابتدا مشخص می‌کرد این طرح درس، نمی‌تواند متحجرین یا بعضی طلاب را که خواهان پیگیری معمول ابواب فقهی بودند قانع کند. برای همین جمعیت درس رفته‌رفته کم‌تر شد و ساواک هم به خطر آن پی برد. 

سخنانی که اینجا از امام خمینی می‌شنوید، مربوط به صوت اولین جلسات طرح «ولایت فقیه» در ذی‌القعده ۱۳۸۹ قمری است. لحن و سخنان امام خمینی اینجا در پی طرح نظامات اجتماعی در اسلام و امور کلان حکومت اسلامی است. اما چیزی که آشکارا و به نحو رادیکالی در بیان امام وجود دارد، طرح سیاست است. اینکه در نهایت امام خمینی به عنوان یک فقیه، راه برون رفت از خاک مذلت برای مسلمین را «ولایت فقیه» اعلام می‌کند. مذلتی که حتی با تقید ما به ظواهر اسلام هم قابل رفع نیست؛ چون «دشمنان ما از آدم می‌ترسند و کاری به نماز و ذکر و دعای ما ندارند».

 

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول