اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

ایستادگی امام بر سر ارزش ها هیمنه مستکبران را در هم شکست

مدیر حوزه علمیه هرمزگان گفت: امام با ایستادگی بر ارزش ها توانست روح ایمان را در ملت ایران زنده کند و هیمنه مستکبران را در هم بشکند.

ایستادگی امام بر سر ارزش ها هیمنه مستکبران را در هم شکست

حجت الاسلام نادر حقیقی مدیر حوزه علمیه هرمزگان بمناسبت سالروز رحلت امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: 14 و 15 خردادماه یادآور روزهای سخت و جانسوز و حماسی برای ملت شریف ایران اسلامی است. 14 خرداد 1368 روز رحلت امامی است که روح ایمان را در درون او زنده کرد و راه جدیدی از زندگی عزتمندانه را پیش روی ملت ایران قرار داد و 15 خرداد 1342 نیز روز آغاز یک قیام باشکوه و عزت آفرین است که امام خمینی (ره) این راه باشکوه را آغاز کرد و با حمایت الهی و همراهی ملت ایران، انقلابی را به پیروزی رساند که پشت دشمن را به خاک مالید.

وی با بیان این که 15 خرداد جلوه حقیقی و راستین ملت ایران در عزت طلبی، آزادی خواهی و استقلال است، افزود: ملت ایران برای شروع یک قیام بزرگ، خون خویش را نثار کرد و پرچم حق طلبی ملت ایران از 15 خرداد 1342 به اهتزاز درآمد و با وجودی که رژیم شاهنشاهی با تبعید امام به دنبال خاموش کردن این حرکت عظیم بود اما امام راحل در هر موقعیتی برای ملت خویش پیام می فرستاد و شعله های این انقلاب باشکوه در 22 بهمن 57 رژیم سراسر وابسته شاهنشاهی را ساقط ساخت و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

حجت الاسلام حقیقی ادامه داد: قیام ۱۵خرداد که آغاز حرکت با شکوه مردمی ایران اسلامی برای جاودانه کردن نام اسلام در این مملکت است، خود نشان از تأثیر گذاری مرد بزرگ در تاریخ این مرز و بوم است، ملتی که با استمداد از خدا و اهل بیت(ع) و با رهبری امام خمینی(ره) آغاز کرد و در پیچ و خم تاریخ مانند کوه بر سر ارزش‌ها ایستادگی کرد و به پیروزی رسید.

وی ایستادگی بر ارزش ها را قوام بخش روحیه ایمان در درون ملت ایران برشمرد و تصریح کرد: چهارده خرداد سالروز عروج ملکوتی مردی از تبار رسول الله(ص) و مکتب اهل بیت(ع) است که مکتب خمینی زمینه ساز اتصال به ظهور مهدوی را بر برای منتظران فراهم آورد.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان خاطرنشان کرد: روحیه انتظار نیز برآمده از انقلاب اسلامی و فرهنگ انقلابی ملت ایران است. رژیمی که می خواست تمامی ارزش ها و اعتقادات ملت ایران را از بین ببرد و روح اقتدار را از او بگیرد، با فرهنگ انتظار دشمنی می کرد و امام توانست با درس گرفتن از قیام عاشورا، مبانی فکری جدیدی برای ملت ایران رقم بزند و این ملت را تاریخ ساز کند.

وی اضافه کرد: امام (ره) مردی بود که اسلام ناب محمدی را دوباره نه تنها بر جوامع اسلامی بلکه بر تمام جوامع بشری احیا کرد و مکتب و حاکمیت اسلامی را در برابر حکمای مادی جهان رشد و توسعه داد و در گسترش دوباره تمدن اسلامی نقش ایفا کرد.

به گفته حجت الاسلام حقیقی، امام خمینی (ره) نه تنها مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و جور را در ایران، بلکه به سراسر گیتی فهماند که رمز پیروزی بر استکبار جهانی، مقاومت و روحیه جهادی است و با آن ریشه ظلم در جهان برچیده خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول