اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

سرنوشت نامعلوم 3 هزار میلیارد تومان ارزش افزوده سهم شهرداری ها و دهیاری های هرمزگان

نماینده بندرعباس گفت: 3 هزار میلیارد تومان سهم ارزش افزوده شهرداری ها و دهیاری های هرمزگان در سال 1401 پرداخت نشده و دولت باید در این زمینه توجه داشته باشد که این حق مردم استان باید پرداخت شود.

سرنوشت نامعلوم 3 هزار میلیارد تومان ارزش افزوده سهم شهرداری ها و دهیاری های هرمزگان

احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در خانه ملت صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: براساس ماده ۳۸ و ۳۹ قانون ارزش افزوده، دولت باید بعد از کسر سهم بهداشت، معادل سهم خزانه را به حساب شهرداری ها و دهیاری های هر استان واریز کند تا شهرداری ها و دهیاری ها بتوانند از این اعتبار ارزش افزوده برای توسعه و پیشرفت و افزایش خدمات به مردم استفاده کنند.

وی افزود: براساس بررسی های انجام شده سهم دهیاری و شهرداری های هرمزگان در سال 1401 مبلغی در حدود 5700 میلیارد تومان بوده، که از این مبلغ 2700 میلیارد تومان، بین شهرداری ها و دهیاری های هرمزگان توزیع شده است و سرنوشت ۳ هزار میلیارد تومان دیگر نامعلوم است و باید این مبلغ به حساب شهرداری ها و دهیاری استان واریز شود چرا که حق قانونی مردم استان است.

این نماینده مردم هرمزگان اضافه کرد: در توزیع ناعادلانه اعتبارات ارزش افزوده، در مقایسه با سایر استانها، رتبه سوم کشور را داریم و این امر قابل تحمل نیست که دهیار و شورای ما برای گرفتن حق قانونی خودشان به خواهش و التماس متوسل بشوند و در نهایت هم هرمزگان در انتهای جدول باشد.

مرادی تأکید کرد: ارزش افزوده ارث پدری هیچکس نیست، وزارت اقتصاد برای حاتم بخشی خودش بهتر است دست در جیب همان استانهایی بکند که حتی بیش از مبلغ وصول ارزش افزوده، توزیع اعتبار داشته اند.  

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که تزریق 3000 میلیارد تومان حق قانونی مردم هرمزگان از ارزش افزوده خود به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان می تواند یک تحول بزرگی در خدمت رسانی به مردم بوجود آورد، از وزیر اقتصاد خواست تا به طور جدی نسبت به این مسأله توجه داشته و این حق مردم هرمزگان را استیفا کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول