اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کاهش 30 درصدی قیمت گوشی تلفن همراه در روسیه

آمارها نشان می‌دهد در بهار سال جاری متوسط قیمت گوشی‌های عرضه‌شده در روسیه 30 درصد پایین آمده است.

کاهش 30 درصدی قیمت گوشی تلفن همراه در روسیه

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از تاس، شرکت اپراتور تلفن همکاری MTS روسیه اعلام کرد: میانگین قیمت گوشی‌هایش تلفن همراه فروخته‌شده در روسیه در ماه‌های مارس تا می سال جاری به‌طور میانگین 13 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

از سوی دیگر متوسط قیمت گوشی تلفن همراه در این کشور در همین مدت 31 درصد نسبت به سال گذشته پایین آمده و به 17 هزار و 900 روبل برابر با 220 دلار رسیده است. دلیل کاهش میانگین و متوسط قیمت تلفن همراه در روسیه روی آوردن مردم این کشور به گوشی‌های ارزان‌قیمت چینی بوده است.

روابط عمومی شرکت MTS اعلام کرده که از ماه مارس تا می 6.6 میلیون دستگاه گوشی در روسیه به ارزش 142 میلیون روبل، برابر با 1.7 میلیون دلار به فروش رفته که نسبت به سال گذشته 40 درصد از نظر حجم و 22 درصد از نظر ارزش افزایش یافته است. در همین مدت فروش گوشی‌های چینی در روسیه 70 درصد بالا رفته است.

از طرف دیگر فروش گوشی‌های اندروید در روسیه 10 درصد بالا رفته اما فروش گوشی‌های با سیستم عامل IOS معادل 10 درصد پایین آمده است.

پاول رابوتنکو، مدیرعامل شرکت تلکام موبایل، می‌گوید: به خاطر قیمت پایین گوشی‌های اندروید مصرف‌کنندگان روس به گوشی‌های با این سیستم عامل گرایش دارند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول