اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ازبکستان رئیس مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری شد

ازبکستان رئیس مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری و عضو 2 کمیته این سازمان شد.

ازبکستان رئیس مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، ازبکستان رئیس مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری و عضو دو کمیته این سازمان شد.

در شصت و هشتمین نشست کمیسیون اروپایی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در شهر «صوفیه» پایتخت بلغارستان، هیأت ازبکستان به ریاست «الغ‌بیک اعظم‌اف» معاون اول وزیر فرهنگ و گردشگری این کشور شرکت کرد.

در این مراسم مهم انتخابات توسط تعدادی از ارگان‌های ذیصلاح این سازمان برگزار می‌شود. بر اساس نتایج انتخابات، ازبکستان در 3 بخش برنده شناخته شد. بدین ترتیب این سازمان بین المللی به ازبکستان اختیارات ریاست بیست و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری را اعطا کرد.

رؤسا و اعضای سازمان جهانی گردشگری بر اقدامات مقدماتی انجام شده توسط ازبکستان برای برگزاری بیست و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری و همچنین اصلاحات انجام شده در این کشور برای توسعه گردشگری تاکید کردند.

ازبکستان همچنین برای دوره بعدی سال‌های 2023 و 2027 میلادی به عنوان عضو کمیته شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری پذیرفته شد. این بدان معناست که اختیار نظارت بر رعایت اصول و مشروعیت مشارکت کشورهای عضو در تصمیمات و اسناد مهم اتخاذ شده توسط شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری به عهده ازبکستان واگذار شده است.

علاوه بر این، ازبکستان برای دوره از 2023 تا 2027 میلادی به عضویت کمیته اعضای وابسته به سازمان جهانی گردشگری انتخاب شد. این کمیته که شامل بیش از 500 سازمان، انجمن خصوصی در زمینه گردشگری در سراسر جهان است، امکانات بزرگی را برای ازبکستان فراهم می‌کند.

گفتنی است، بیست و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری روزهای 16 و 20  اکتبر سال 2023 میلادی در شهر «سمرقند» برگزار می‌شود. ازبکستان در سال 1993 میلادی عضو سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد شد. از آن زمان ازبکستان که یکی از مراکز گردشگری جهانی شد که به محل برگزاری نشست‌های بزرگ تبدیل شده است.

                        

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول