اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مرمت ۱۰ اثر تاریخی در استرآباد گرگان

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان گفت: در حال حاضر ۱۰ بنای تاریخی در شهر تاریخی استرآباد گرگان با همکاری بخش خصوصی در حال بازسازی و مرمت است.

مرمت ۱۰ اثر تاریخی در استرآباد گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدجواد ساوری در گفتگو با خبرنگاران گفت: این بنا‌ها با حجم سرمایه‌گذاری ۷۳۰ میلیارد ریال در حال مرمت و بهره‌برداری با کاربری گردشگری و فرهنگی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: در شهر تاریخی استرآباد حدود ۸۰۰ بنای تاریخی داریم که سالیان گذشته حدود ۵۰ بنای آن با همکاری دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل و مشارکت سرمایه‌گذاران مورد مرمت اصولی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امیدواریم با تخصیص منابع مناسب از اعتبارات دولتی و کمک بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران بتوانیم این آثار را مرمت و احیا کنیم.

ساوری بیان کرد: مالکان بنا‌های تاریخی استان که متقاضی مرمت بنا و بهره‌برداری آن با کاربری گردشگری و فرهنگی هستند می‌توانند با مراجعه به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و یا ادارات شهرستانی درخواست خود را برای رسیدگی اعلام کنند.

وی افزود: مالکان بنا‌های تاریخی دارای شرایط می‌توانند از تسهیلات بازسازی و مرمت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای تبدیل بنای خود به مکانی برای فعالیت اقتصادی بهره‌مند شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: با مرمت بنا‌های تاریخی و استفاده از آن با کاربری‌های گردشگری و فرهنگی علاوه بر اشتغال‌زایی و درآمدزایی، مهم‌ترین موضوع حفظ هویت بنا و میراث‌فرهنگی گذشتگان این سرزمین است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول