اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

حجاب اصل مسلم دینی و موضوع مورد تاکید تمام علماست

رئیس حوزه علمیه همدان گفت: حجاب مورد قبول همه علما در مذهب شیعه و سنی است و اختلافی در این حوزه وجود ندارد.

حجاب اصل مسلم دینی و موضوع مورد تاکید تمام علماست

آیت‌الله سید مصطفی موسوی‌اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان درباره نظر امام خمینی(ره) نسبت به حجاب اظهار کرد: امام راحل مرجع تقلید مسلم شیعه بودند و مسائل اسلامی را قبل از قیام ۱۵ خرداد استنباط کردند و رساله نوشتند حتی نسبت به چاپ توضیح‌المسائل و تحریرالوسیله و کتاب‌های فقهی دیگر چون حاشیه بر کتاب عروه‌الوثقی که کتاب فقهی بسیار مهمی است، اقدام کردند.

وی افزود: نظر امام درباره حجاب در رساله‌های ایشان چون توضیح المسائل به زبان فارسی و تحریرالوسیله یا حاشیه بر عروه‌الوثقی به زبان عربی چون سایر مراجع مشخص است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری تصریح کرد: در مسائل فقهی دو نوع مساله داریم، یک مساله آن است که همه علما موضوع را قبول دارند و نوع دوم مسائلی است که بین علما اختلاف است و هر یک نظر اسلام را متفاوت می‌دانند.

وی ادامه داد: اما درباره حجاب چون قرآن کریم آیات متعدد دارد و روایات ائمه طاهرین وجود دارد و حتی اهل تسنن هم بر آن تاکید دارند، اختلافی وجود ندارد و همه آن را جزئی از اسلام می‌دانند.

موسوی‌اصفهانی یادآور شد: به عبارت دیگر حجاب تنها یک باور شیعی نیست بلکه حنبلی، شافعی، مالکی و حنفی که چهار مذهب مشهور اهل تسنن هستند نیز بر آن باور دارند.

وی با بیان اینکه در سفر به مدینه و مکه هم می‌بینیم که حجاب کامل رعایت می‌شود هرچند ممکن است در برخی از مناطق دیگر عربستان هم بدحجابی وجود داشته باشد خاطرنشان کرد: بنابراین در حجاب هم نظر امام خمینی مانند سایر علمای شیعه و اهل تسنن رعایت آن است.

رئیس حوزه علمیه همدان با تاکید بر اینکه درباره مشخص بودن دست و صورت و حدود آن اختلافاتی وجود دارد گفت: مقام معظم رهبری و حضرت امام‌(ره) معتقدند دست و صورت به شرایطی که آرایش نداشته باشد و در اندازه عرف باشد به ویژه صورت در اندازه‌ای که در وضو شسته می‌شود ایرادی ندارد، هرچند برخی از علما معتقدند که آن را هم باید پوشاند.

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم به پیامبر(ص) می‌فرمایند، به همسران خود و زنان مومن بگو خود را از نظر نامحرمان بپوشانند از همین رو از هر فقیهی بپرسید حجاب را ضروری می‌داند.

موسوی‌اصفهانی متذکر شد: از خواهران عزیز خواهش می‌کنم که آیات حجاب را با شماره آیه بخوانند و به خانواده خود نشان دهند ‌و بدانند برخلاف تبلیغات دروغ دشمن روحانیون حجاب را از خود درنیاوردند بلکه نص صریح قرآن است و رعایت آن نیز واجب.

پایان پیام/۸۹۰۳۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول