اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آنچه در نشست سرپرست علوم پزشکی یاسوج با «جاد» در نشست سلامت گذشت

برنامه نشست سلامت با موضوع محوری بررسی و اصلاح مسائل آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به میزبانی تشکل جامعه اسلامی دانشجویان با حضور نماینده دانشجویان و تشکل های دانشجویی، ریاست دانشگاه، معاونین و اعضای منتخب هیئت علمی برگزار شد.

آنچه در نشست سرپرست علوم پزشکی یاسوج با «جاد» در نشست سلامت گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، برنامه "نشست سلامت" با موضوع محوری بررسی و اصلاح مسائل آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به میزبانی تشکل جامعه اسلامی دانشجویان با حضور نماینده دانشجویان و تشکل های دانشجویی، ریاست دانشگاه، معاونین و اعضای منتخب هیئت علمی برگزار شد.

 فتح الله پور دبیر‌خواهران تشکل جامعه اسلامی دانشجویان ضمن تشکر از حضور مسئولین و دانشجویان در جلسه هم اندیشی نشست سلامت گفت: دغدغه و رسالت حقیقی این جلسه زمانی آغاز شد که ما به عنوان دانشجو وارد دانشگاه شدیم و متوجه شدیم علی‌رغم چیزی که در زمینه ادغام حوزه آموزش و درمان در علوم پزشکی بیان شده، شاهد شکاف میان این دو بخش در ساختار علوم پزشکی هستیم و ضعف‌های آموزشی، متأثر از افزایش دامنه مسئولیت‌های دانشگاه است که منجر به انحراف آن از رسالت آموزشی و پژوهشی شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه تشکل همواره سعی کرده است زبان گویای دانشجویان باشد در این جلسه هم قصد داریم تشکل جامعه اسلامی دانشجویان حلقه وصلی بین دانشجویان و مسئولین باشد.

این فعال دانشجویی بیان کرد: در واقع هدف از این نشست شکستن حصار بین دانشجو، اساتید و مسئولین است و این جلسه نقطه شروعی برای اتصال و اتفاق بیشتر است تا بتوانیم کاری در زمینه رشد فضای آموزشی پیش ببریم.

فتح‌الله پور گفت: از تمامی رشته‌های موجود در دانشگاه افرادی شرف حضور یافتند و مطالبات خود را در ادامه بیان خواهند کرد همچنین مکتوبات و مصوبات این جلسه در غالب نامه‌ای به معاونت آموزشی وزارت بهداشت ارسال خواهد شد.

وی افزود: این جلسه صرفا به این زمان اختصاص داده نخواهد شد و ادامه‌دار خواهد بود.

همچنین با هماهنگی اتحادیه مرکزی تشکل‌جاد این نشست در سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار خواهد شد، و یاسوج نقطه آغاز این مسیر است.

در ادامه جلسه نمایندگان هر رشته به بیان مطالبات و بررسی وضع آموزشی دانشگاه پرداختند و گفت‌و‌گویی سازنده میان دانشجویان، اساتید، معاون آموزش، معاون تحقیقات و فناوری، شورای آموزشی و ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج رقم خورد.

در پایان جلسه واحد مطالبه‌گری تشکل جاد مسئولیت پیگیری پاسخگویی به مطالبات دانشجویان را برعهده گرفت.

** سعید جاودان سیرت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم در این نشست گفت: بسیار خوشحالم که باز هم در خدمت شما هستم و دغدغه و نگاهی که شما به حوزه آموزش دارید را خیلی شفاف تر و دقیق تر مطرح خواهید کرد و تمام تلاش ما این است که در راستای دغدغه های شما هر کاری که از دستمان ساخته باشد، ما و هم معاونین انجام دهیم. 

معیار دانشجویان انقلابی از دیدگاه رهبری

وی گفت: مقام معظم رهبری در ارتباط با جامعه دانشگاهی فرمودند که دانشجویان باید اهل تحصیل تهذیب و ورزش باشند، این انتظار ما و همه اعضای هیئت علمی است، طبیعتا اینها باعث پویایی، توانایی و اقتدار می شود؛ باعث شکوه و عظمت جامعه دانشجویی کشور می‌شود. 

وی گفت: نکته بعدی این که ما باید کشور را به سمت جامعه اسلامی سوق دهیم، طبیعتا خود این مسئله نیاز به روزها مطالعه و مباحثه دارد فعالیت سیاسی و قدرت تحلیل داشته باشید، گاهی تفسیر این موضوع از جانب برخی‌ها ممکن است تفسیر نادرستی باشد. منظور از فعالیت سیاسی فعالیت علیه دولت نیست، فعالیت علیه مسئولین و نظام نیست. منظور این است که شما بازوان قدرت و بال های این مجموعه محسوب می شوید.

این مسئول یادآور شد: معنایش این است که دانشجو قدرت تحلیل خود را در همه شاخصه های مربوط به پیشرفت های جامعه بیشتر و بهتر کند. اهل بصیرت باشد و دیگران را نیز آگاه کند و این تحلیل درست را به دیگران هم منتقل کند. روی محیط خود اثر فکری و روانی بگذارد. 

دانشجو جوینده دانش است

جاودان سیرت ادامه داد: شما دانشجویان فعال و انقلابی باید در زمینه علمی سرآمد کلاستان باشید فعالیت شما در حوزه های علمی بیشتر از بقیه باشد و محیط اطراف خود را تحت تاثیر ویژگی ها و تفکر خود قرار دهید. 

وی افزود: بنابراین ما امیدواریم که با کمک و همراهی شما بتوانیم به جامعه ای علمی، پویا، با انگیزه و با نشاط تبدیل بشویم و این ثمره شما برای جامعه و مردم باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول