اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بهسازی راه‌های روستایی، فصل جدیدی از توسعه شهرستان اردستان

حدود ۲۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان اردستان نیازمند بازسازی است مسؤولان شهرستان برای بهسازی این راه‌ها خبر از شروع نهضت آسفالت و مرمت داده‌اند.

بهسازی راه‌های روستایی، فصل جدیدی از توسعه شهرستان اردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان‌، شهرستان اردستان یکی از شهرستان‌های استان اصفهان است که بیشترین راه‌های روستایی در سطح استان را دارد  راه‌های روستایی این شهرستان با خرابی‌های شدید دست و پنجه نرم می‌کند و نیازمند بازسازی است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده، حدود ۲۷۰ کیلومتر از راه‌های آسفالته روستایی شهرستان اردستان نیازمند روکش آسفالت است مسؤولان شهرستان برای بهسازی این راه‌ها خبر از شروع نهضت آسفالت و مرمت داده‌اند.

مهدی  ساکن یکی از روستاهای شهرستان ارستان به خبرنگار فارس می‌گوید: وضعیت آسفالت راه‌های روستایی بسیار اسفناک است  این وضعیت باعث شده که خودروهایمان در اثر تردد آسیب ببیند همچنین موجب تصادفات بسیاری هم می‌شود.

وی ادامه داد: ‌از مسؤولان شهرستان اردستان درخواست داریم که در راستای بهسازی و مرمت‌ راه‌های روستایی اقدامات مناسب انجام دهند.

سید محمد هادی احمدی‌طبا، فرماندار اردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: درخصوص راه‌های شهرستان اردستان امسال با همکاری مسؤولان شهرستان طرح نهضت آسفالت شروع شده و بودجه‌ای نیز با پیگیری‌های نماینده مردم اردستان برای جاده ترانزیت‌، راه‌های روستایی و راه‌های با خرابی شدید، مصوب شده که در حال ابلاغ است.

وی افزود: برای راه‌های روستایی یک طرح مشارکتی بین فرمانداری، راهداری و بسیج سازندگی آغاز شده که در حال حاضر اولین پروژه در جاده ریگستان زواره به طول ده کیلومتر در حال اجراست.

 احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: در یک طرح مشارکتی با معادن منطقه اردستان برای اولین اقدام در سال ۱۴۰۲، جاده روستایی روستای چاه‌ریسه (حدفاصل خاصه تراش و چاه‌ریسه) به‌طول یک کیلومتر و نیم شروع به آسفالت شده که امید می‌رود طی هفته آینده افتتاح شود.

فرماندار اردستان تصریح کرد: در ارتباط با جاده ترانزیت، سال گذشته با پیگیری‌هایی که با همکاری نماینده اردستان انجام شده بود، مبلغ ۵۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شد همچنین در سال جاری نیز حدود ۵۰ میلیارد اعتبار برای جاده‌ ترانزیت و راه‌های خراب روستایی ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: اعتبارات امسال که از بودجه ۱۴۰۱ برای راهداری گذاشتیم، در حوزه‌های مختلف از جمله زیرسازی جاده به‌خصوص در بخش مهاباد می‌باشد همچنین مکان‌های پرخطر و حادثه‌آفرین در حوزه راه‌ها شناسایی شده که روشنایی برق برای این مکان‌ها انجام می‌شود.

 احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: دو مجوز مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی توسط شورای برنامه‌ریزی استان و استانداری تصویب شده که در سال جاری شروع به ساخت خواهد شد و در آینده‌ای نزدیک آماده ارائه خدمات به مسافران و مردم خواهد بود.

فرماندار اردستان اضافه کرد: در سال جاری اعتباری در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف راه از جمله زیرسازی، روکش آسفالت، روشنایی و دیگر موارد هزینه می‌شود و وضعیت راه‌های شهرستان با همکاری دیگر مسؤولان و نماینده مردم‌، مطلوب خواهد شد.

 ۶۳ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان اردستان روکش آسفالت می‌شود

ابوالفضل کوهی، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اردستان به خبرنگار فارس گفت: کل راه‌های روستایی در شهرستان اردستان حدود ۸۰۰ کیلومتر است که ۵۶۰ کیلومتر آن آسفالت بوده که از این مقدار طبق بررسی‌های انجام شده، حدود ۲۷۰ کیلومتر از این راه‌ها، نیازمند روکش آسفالت می‌باشد.

وی ادامه داد: در طی سال جاری و سه ماه آینده حدود ۶۳ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان در دستورکار برای روکش آسفالت قرار دارد که ۷ ‌کیلومتر ابتدای محور روستای کسوج و دیگر مناطق، از جمله این راه‌هایی است که باید روکش آسفالت انجام شود.

کوهی خاطرنشان کرد: اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اردستان در سال ۱۴۰۱، در محور اصفهان و واریانت کارخانه سیمان نسبت به حمل و نصب ۱۵۰۰ عدد نیوجرسی مفصلی به قیمت هر کدام ۷ میلیون و ۵۰۰ ‌‌هزار تومان اقدام کرده است.

رئیس اداره راهداری شهرستان اردستان بیان کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری حدود ۱۶۸ ‌عدد نیوجرسی دیگر در محور اصفهان و رفوژ میانی واریانت کارخانه سیمان نصب شده که تعداد کل نیوجرسی‌های نصب شده به عدد ۱۶۸۰ می‌رسد.

وی یادآور شد: اداره راهداری شهرستان در سال ۱۴۰۰، نسبت به روشنایی فاز اول کمربندی از حدفاصل پمپ بنزین تا دانشگاه پیام‌نور به‌طول ۴/۵ کیلومتر به صورت مشارکتی بین راهداری شهرستان، امور برق و فرمانداری بوده، اقدام کردند همچنین در سال گذشته فاز دوم همین برنامه اجرا و در فاز سوم نیز در حد حفاری و نصب و حمل فونداسیون و کابل کشی اقدام شده است.

کوهی خاطرنشان کرد: ‌در حال حاضر سه اکیپ آسفالت روکش گرم در حدفاصل مهاباد به اردستان و دانشگاه پیام‌نور به اردستان در حال فعالیت بوده که دو اکیپ مشغول کار روکش و یک اکیپ نیز مشغول به لکه‌گیری هندسی هستند.

رئیس اداره راهداری شهرستان اردستان تصریح کرد: از ۶۳ کیلومتر راه‌های روستایی که برای روکش آسفالت در دست اجرا خواهد بود، در محور ریگستان زواره به‌طول ۱۸ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی به نام اسلاری انجام شده و در محور‌های دیگر نیز به ترتیب انجام می‌شود.

رسیدگی به راه‌ها و بهسازی آن‌ها موجب می‌شود که افراد در جاده‌ها مسافرت‌های راحت‌تری داشته و همچنین در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای نیز می‌تواند موثر باشد بنابراین رسیدگی به وضعیت راه‌ها ضرورت دارد.

 

 

پایان پیام/۶۳۱۳۵/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول