اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

ایرانیان در مدینه منوره دعای کمیل خواندند+عکس و فیلم

مراسم پرفیض قرائت دعای کمیل در هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی در مدینه منوره برگزار شد.

ایرانیان در مدینه منوره دعای کمیل خواندند+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، زائران ایرانی خانه خدا که این روزها برای انجام مناسک حج راهی عربستان شده‌اند، در شهر مدینه منوره مراسم پرفیض قرائت دعای کمیل را برپا کردند و در جوار بارگاه رسول گرامی اسلام (ص) فرازهای این دعا را زمزمه کرده و در مظلومیت ائمه بقیع(ع) اشک ریختند.

مراسم دعای کمیل این هفته در شهر مدینه‌النبی با حضور حجت‌الاسلام نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت حال و هوای ویژه‌ای داشت و کاروان هایی از زائران که این روزها در مدینه حضور دارند، در فضایی معنوی دعای پرفیض کمیل را زمزمه کردند. این مراسم در سه هتل مدینه الجدیده، امجاد سلام و راما الجدیده به صورت متمرکز در مدینه منوره برگزار شد و مداحان نیز در مدح و منقبت رسول اکرم و ائمه مظلوم بقیع (ع) به مدیحه سرایی پرداختند.

در مراسمی که در هتل مدینه الجدیده با حضور حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و حسن زرنگار کاردار سفارت کشورمان در عربستان برگزار شد، نواب در سخنانی حضور در فضای نورانی مدینه و جوار بارگاه نبوی و ائمه مظلوم بقیع را فرصتی ارزشمند و توفیقی بزرگ دانست و به زائران توصیه کرد تا زمانی که در این سرزمین حضور دارند از این فرصت به خوبی بهره ببرند‌.


مهدی سروری مداح سرشناس مشهدی

دعای کمیل در این مراسم با نوای مهدی سروری مداح سرشناس مشهدی کشورمان قرائت شد.

در ادامه فیلم کوتاهی از این مراسم مشاهده کنید:

 

به گزارش فارس، امسال بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از کشورهای مختلف به حج تمتع مشرف می‌شوند. مناسک حج تمتع از ۶ تیرماه آغاز می‌شود. از ۸۷ هزار و ۵۵۰ ایرانی که امسال حاجی می‌شوند، تاکنون نزدیک به ۱۶ هزار ایرانی یعنی حدود ۲۰ درصد زائران، به مدینه مشرف شده‌اند و روند اعزام کاروان‌های مدینه اول ادامه دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول