اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کودک خانوکی در خیرمقدم به وزیر میراث فرهنگی چه گفت؟

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: کودکی در لحظه ورود به شهر شهید پرور خانوک به ‌من خیرمقدم گفت و گفت« شما در در تکاب رفتی نون زدی به تنور خوب بود، ولی اینجا تنورهای ما همه برای مقاومت است همش خون مقاومت می‌جوشد از این تنورها» خیلی حرف‌های خوب می‌زد، حتی این بچه فرهنگش فرهنگ‌ مقاومت بود.

کودک خانوکی در خیرمقدم به وزیر میراث فرهنگی چه گفت؟

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سید عزت‌الله ضرغامی امروز در خصوص دستاوردهای سفر به شهرستان زرند با ذکر این مطلب که باید زودتر به زرند می‌آمدم و برای وقفه‌ای که افتاد از مردم این شهرستان عذرخواهی می‌کنم، اظهار کرد: زرند مجموعه‌ای از ارزش‌هایی است که در حوزه‌های ماموریتی ما تعریف می‌شود؛ هم میراث فرهنگی خوبی دارد، هم موقعیت‌های گردشگری مناسب و هم این محلی که بازدید کردم ( مجموعه گردشگری ایران‌منش ) صنایع دستی خاص خودش را دارد که باید تقویت شوند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: تقویت بوم‌گردی‌ها از جمله سیاست‌های اصلی وزارتخانه ما است. بوم‌گردی‌ها در حال تقویت، گسترش و توسعه هستند و این یک نمونه خوب بوم‌گردی است که خانه قدیمی که خودشان مالک بودند را به این وضعیت زیبا ‌که معماری سنتی کرمان است را آماده کردند و انواع سرویس‌ها و خدمات که گردشگران می‌خواهند در حد خودشان ارائه می‌دهند.

وی به شهر خانوک پرداخت و گفت: شهر خانوک می‌تواند محور گردشگری مقاومت قرار گیرد. شهر خانوک یکی از جاهای کم‌نظیر در کشور ماست. ۶۰ شهید در یک منطقه کوچک و بهترین شهیدهای دست‌چین شده که وقتی سردارحاج‌قاسم سلیمانی به این شهر سفر می‌کرد، بیرون شهر وضو می‌گرفت و بعد وارد خانوک می‌شد. در واقع همه رزمنده‌ها همه سمبل مقاومت هستند.

ضرغامی ابراز کرد: سر مزار خانم زهرا اسدی که مشهور به چریک پیر است که حاج قاسم این اصطلاح را برای این بانو گذاشتند، رفتیم. این شیرزن یک گردان نانوایی راه انداخته بودند و نان می پختند و به جبهه‌ها ارسال می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: کودکی در لحظه ورود به شهر شهید پرور خانوک به ‌من خیرمقدم گفت و گفت« شما در در تکاب رفتی نون زدی به تنور خوب بود، ولی اینجا تنورهای ما همه برای مقاومت است همش خون مقاومت می‌جوشد از این تنورها» خیلی حرف‌های خوب می زد حتی این بچه فرهنگش فرهنگ‌ مقاومت بود.

 ضرغامی متذکر شد: برای منطقه خانوک در شهرستان زرند محور گردشگری مقاومت را طراحی خواهیم کرد و برای این منطقه ارزش زیادی قائل هستیم.

پایان پیام/۸۰۰۲۲/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول