اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

حادثه 15 خرداد بانه در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شود

فرماندار شهرستان بانه گفت: برای بزرگداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد سال 1363 بانه باید این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت و یک خیابان در تهران به نام بانه نام گذاری شود.

حادثه 15 خرداد بانه در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بانه، کمال خدری در شورای اداری شهرستان بانه اظهار داشت: رحلت جانسوز امام خمینی (ره) و حادثه تلخ 15 خرداد از مهم‌ترین وقایع تلخ خرداد است که در حافظه تاریخی ملت ایران باقی مانده که امسال به مناسب رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب 220 نفر از شهروندان بانه‌ای به مراسم سالگرد ایشان اعزام می‌شوند.

وی اضافه کرد: به مناسب حادثه تلخ 15 خرداد بانه نیز یادواره کشوری شهدای 15 خرداد بانه در روز 18 خرداد در سالن ورزشی 9 دی با حضور خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان برگزار می‌شود.

خدری با اشاره به اهمیت یاد و خاطره حادثه 15 خرداد سال 1363 بانه گفت: مردم شهرستان بانه به مناسبت واقعه 15 خرداد سال 1342 در پارک 15 خرداد جمع شده بودند که مورد حمله پنج فروند هواپیمای بعثی قرار گرفتند و بیش از 600 نفر در یک روز به شهادت رسیدند که باید یاد و خاطر این شهدا را زنده نگه داریم.

وی اضافه کرد: ایجاد یک دبیرخانه دائمی برای برگزاری یادواره شهدای 15 خرداد بانه یکی از مهم‌ترین اقدامات است که این دبیرخانه در فرمانداری بانه دایر شده است.

فرماندار شهرستان بانه با اشاره به اهداف برگزاری این یادواره، خاطرنشان کرد: مهمترین هدف از برگزاری یادواره کشوری شهدای 15 خرداد بانه، نشان دادن مظلومیت مردم بانه به جهان بویژه افرادی که ادعای حقوق بشر را دارند و بدانند که چگونه این مردم بی‌رحمانه مورد حمله دشمن بعثی قرار گرفتند.

فرماندار شهرستان بانه اضافه کرد: هدف دیگر از برگزاری این یادواره اینکه حادثه 15 خرداد بانه در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت و یکی از خیابان‌های پایتخت ایران به نام بانه ثبت شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خدمتگذاری بی‌منت مسئولین به مردم گفت: خدمتگذاری بی‌منت باید سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد به همین منظور نظارت بر دستگاه‌ها اکیپ‌های نظارتی تشکیل می‌شود و از بیستم خرداد این اکیپ‌ها بازرسی و نظارت بر دستگاه‌ها را آغاز می‌کنند.

خدری با بیان اینکه با کم‌کاری دستگاه‌ها برخوردی جدی می‌شود، افزود: بیشترین گلایه ارباب رجوع از بانک‌ها است و این به دغدغه جوانان شهرستان تبدیل شده انتظار داریم بانک‌ها در پرداخت وام‌های اشتغال و ازدواج تسهیلگری کنند.

وی اظهار داشت: برابر ابلاغیه استانداری از 15 خرداد ماه تا 15 شهریور ماه سال جاری ساعت کاری ادارات از ساعت 6 صبح تا ساعت 13 بعد از ظهر خواهد بود.

انتهای پیام 2330/70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول