اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

فارس من| پاسخ نماینده مجلس به خواسته کنکوری‌ها درباره اعمال تأثیر قطعی معدل در کنکور 1403

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه کمیسیون آموزش درباره کنکور به آزمون سال ۱۴۰۲ نمی‌رسد و در صورت تصویب در صحن مجلس و تأیید شورای نگهبان از کنکور سراسری ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد.

فارس من| پاسخ نماینده مجلس به خواسته کنکوری‌ها درباره اعمال تأثیر قطعی معدل در کنکور 1403

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه مخالف« تأثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۳» شدند.

این کاربران در پویش خود آورده‌اند: «همانطور که مستحضرید «سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان دوره متوسطه)» در جلسه ۸۴۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح و تصویب و توسط رئیس‌جمهور اجرایی شده است. طرح جدید کنکور دارای ایرادات جدی بوده و در صورت عدم لغو یا تصحیح، اثرات بسیار زیانباری بر آموزش کشور خواهد داشت و طرح تغییرات کنکور ۱۴۰۲ که در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد بسیار پر ایراد بوده و به طیف وسیعی از دانش آموزان آسیب وارد خواهد کرد.»

همچنین این کاربران معتقدند این موضوع چالش‌هایی مانند تقلب در امتحانات نهایی، غربال‌گری بسیار ضعیف امتحانات نهایی و افزایش تراکنش مؤسسات کنکوری را در پی خواهد داشت و خواستار لغو طرح تأثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۳ و کنکورهای بعدی آن هستند. 

در این راستا گفت‌وگویی با علیرضا منادی سفیدان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی داشتیم که وی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: کنکور ماجرای پیچیده‌ای دارد و سال‌ها در مقاطع مختلف در مجلس شورای اسلامی، شورای انقلاب فرهنگی قانون آن مورد بررسی قرار دارد. مباحثی مانند مافیا کنکور، شرایط آن و بحث عدالت آموزشی و سایر این موارد، در صورتی خواهد بود که کنکور و ضوابط آن ساماندهی شود.

وی افزود: از سال ۱۴۰۲ به طور جدی سوابق حرفه‌ای دوره دوم متوسطه که سال یازدهم و دوازدهم است، تأثیرمستقیم دارد که سال یازدهم ۲۰ درصد، سال دوازدهم ۴۰ درصد و در مجموع ۶۰ درصد مجموع کل نمره یک دانش‌آموز را در امتحان تشکیل می‌دهد و ۴۰ درصد باقی مانده سؤالات تخصصی خواهد بود و سؤالات عمومی حذف خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: مصوبه کمیسیون آموزش درباره کنکور به آزمون امسال یعنی سال  ۱۴۰۲ نمی‌رسد و در صورت تصویب در صحن مجلس و تأیید شورای نگهبان از کنکور سراسری ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد.

وی در پایان گفت:  بنابراین تصمیمات طرح اصلاح سنجش و پذیرش دانشجو معطوف به کنکور ۱۴۰۳ است.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول