اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

تأکید خسروپناه بر شکل گیری گفت و گوی آزاد در جامعه علمی با فناوری کرسی‌های آزاداندیشی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: فناوری کرسی‌های آزاداندیشی می‌تواند با رعایت اخلاق و منطق، گفت‌وگوی آزاد را در جامعه علمی شکل دهد.

تأکید خسروپناه بر شکل گیری گفت و گوی آزاد در جامعه علمی با فناوری کرسی‌های آزاداندیشی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیام ویدیویی به یازدهمین دوره مسابقات ملی «مناظره دانشجویان ایران» جهاددانشگاهی اظهار کرد: کرسی های آزاد اندیشی یکی از فناوری‌های نرم اجتماعی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته‌اند که نسل جوان و نسل دانشگاهی با هم به گفتگو و مباحثه بپردازند. 

وی افزود: این طرح بسیار مهم و ارزشمند است و جایگزین مناسبی برای گفتگوهای تنش زا، غیراخلاقی و غیر منطقی خواهد بود. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد:  فناوری کرسی‌های آزاداندیشی می‌تواند با رعایت اخلاق و منطق، گفتگوی آزاد را در جامعه علمی شکل دهد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با اشاره به این که سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، این طرح ارزشمند و اثربخش را در ۱۱ سال متوالی و در راستای پاسخ به منویات مقام معظم رهبری اجرا و مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ایران و نشان خواجه نصیرالدین طوسی را آغاز کردند،  گفت: تشکیل 387 تیم با مشارکت 31 واحد دانشگاهی کار بسیار ارزنده‌ای است و از رییس جهاددانشگاهی، مسئولان برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویی تشکر کنم. 

وی افزود: در مناظره‌ها، جلسات علمی و منطقی خیلی خوبی برگزار می شد که اساتید در ارزیابی مشغول این فعالیت شدند و هم خود دانشجویان موضوعات را انتخاب می‌کردند و با هم به عنوان موافق و مخالف مباحثه می کردند. بنده در بعضی جلسات حضور داشتم، انصافا جلسات عالی، منطقی و علمی برگزار می شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان اظهار کرد: توصیه می شود، به برگزاری مسابقات به صورت استانی و منطقه ای و کشوری بسنده نشود و برنامه مستمری در سطح کشور ، دانشگاه ها و حوزه های مختلف و در طول سال برگزار شود که قطعا می تواند مفیدو موثر واقع شود.

گفتنی است، در مراسم اختتامیه این دوره و با رای هیات داوران تیم «شهید دیالمه» از مازندران به عنوان تیم قهرمان، تیم «جهاد علمی» اصفهان نائب قهرمان، تیم «مکتب شهید چمران» ایلام به عنوان تیم اخلاق و اسماعیل شیری از تیم «جهاد علمی» به عنوان سخنران برتر این دوره معرفی شدند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول