اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

افزوده شدن 1300 خودروی نجات و آمبولانس به ناوگان امدادی هلال‌احمر در سال جاری

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: امسال 1000 دستگاه خودروی نجات و ۳۰۰ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان امداد و نجات هلال احمر اضافه می‌شود

افزوده شدن  1300 خودروی نجات و آمبولانس به ناوگان امدادی هلال‌احمر در سال جاری

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، پیرحسین کولیوند،رئیس جمعیت هلال‌احمر به عدم تناسب بودجه هلال‌احمر با نیازهای ضروری آن اشاره کرد و گفت: باید منابع پایداری برای تامین بودجه‌ لازم به خصوص در زمینه امداد و نجات در نظر گرفته شود. به عنوان مثال می‌توان بخشی از عوارض آزادراهی یا سایر هزینه‌های دریافتی مثل بیمه در بارنامه‌های حمل و نقل را برای پوشش امدادی جاده‌های کشور در نظر گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: امداد هوایی نقش موثری در پاسخ به حوادث دارد ولی در حال حاضر تعدادی از بالگردهای هلال احمر به دلیل عدم تامین منابع مالی لازم، نمی‌توانند تعمیر و نگه‌داری شوند و متاسفانه زمین‌گیر شده‌اند.

کولیوند ۱۴۰۲ را سال تجهیز و نوسازی ناوگان امدادی دانست و گفت: مصمم هستیم که در سال جاری وضعیت لجستیکی جمعیت را ترمیم کنیم. خوشبختانه امسال هزار دستگاه خودروی نجات و ۳۰۰ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان امداد و نجات هلال احمر اضافه می‌شود اما این میزان خودرو، پاسخگوی نیازهای ما نیست.

وی در ادامه گفت: اگرچه جمعیت هلال احمر در زمینه‌هایی اجتماعی و فرهنگی کارهای بزرگی را در کشور انجام می‌دهد اما مردم و مسؤولان بیش از هر چیز دیگر این جمعیت را به خدمات امداد و نجات و مقابله با سوانح طبیعی می‌شناسند و اکنون امکانات لجستیکی ما برای انجام عملیات‌های امداد و نجات در حوزه زمینی، هوایی و دریایی به هیچ‌وجه تناسبی با نیازهای ما ندارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول