اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

احیای سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه لازم است

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: احیای سبک زندگی اسلامی ایرانی در بین خانواده ها و نسل جدبد ضروری است.

احیای سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه لازم است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، محمدسبحان حسنی معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام ظهر چهارشنبه در اختتامیه اولین رویداد استانی جوانی جمعیت گفت: احیای سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه ضروری است و در این راستا باید مسئولان با برنامه ریزی درست نسل جوان را برای آینده کشور با زندگی مبتنی بر سبک ایرانی اسلامی مانوس کنند.

وی افزود: به موضوع اقتصادی و معیشتی در حوزه فرزندآوری و ازدواج آسان جوانان در قانون حمایت از جوانی جمعیت تاکید و راهکارهایی برای مسائل اقتصادی اندیشیده شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام مقوله فرهنگ را یکی از مسائل تاثیرگذار در افزایش یا کاهش جمعیت دانست و یادآوری کرد: نمونه بارز مبحث فرهنگ اشاعه شعار فرزند کمتر زندگی بهتر در دهه های گذشته و القای آن در بین خانواده ها بود که جامعه را به کاهش جمعیت و زادآوری سوق داد.

وی اظهار کرد: اما اکنون باید برای تغییر این نگاه و تقویت فرهنگ فرزندآوری و جوانی جمعیت باید اقدامات اساسی انجام شود تا خلاءهای فرزندآوری گذشته جبران شود.

حسنی فرهنگ سازی برای توجه مسئولان و خانواده ها به مقوله جوانی جمعیت را یکی از مهمترین دغدغه مندی های کشور برشمرد و ادامه داد: باتوجه به کاهش زادآوری و حرکت جامعه به سمت پیری، از سوی مقام معظم رهبری به کرات در این زمینه هشدارهای جدی به تمام مسئولان نهادها و وزارتخانه ها داده شده است.

وی ادامه داد: یکی از دغدعه ها و نگرانی ها در مورد کاهش نرخ باروری و زادآوری، پیر شدن جمعیت و پیامدهای منفی آن برای آینده کشور است و با توجه به توصیه های اکید مقام معظم رهبری، این هشدارها منجر به تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس و ابلاغ آن به دولت و به لحاظ ساختاری نیز ستاد ملی جمعیت با عضویت ۱۲ وزارتخانه و ارگان مختلف تشکیل شد.

معاون استاندار ایلام افزود: این قانون با ۷۲ ماده، تکالیفی را برای دستگاه های مختلف در نظر گرفته است که تحقق آن در مبحث جوانی جمعیت و افزایش نرخ باروری و تسهیل در ازدواج جوانان تاثیرگذار خواهد بود و در این میان نخبگان، اصحاب رسانه و دستگاه ها نقش پررنگی دارند.

حسنی با انتقاد از اینکه در برخی خانواده ها به جای فرزندآوری از حیوانات خانگی نگهداری می شود، یادآور شد: باید علت های این اقدام ریشه یابی و پیامدهای منفی آن در میان خانواده ها، جامعه و آینده کشور بررسی و کالبدشکافی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در اختتامیه اولین رویداد استانی جوانی جمعیت از دستگاه ها، افراد و انجمن های فعال در حوزه جوانی جمعیت تقدیر شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول