اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ضرورت اطلاع رسانی صحیح در امیدبخشی به جامعه

فرماندار شهرستان نایین گفت: در ادارات و ارگان‌ها کار می‌شود اما به اطلاع مردم نمی‌رسد و باید بپذیریم که بخش عمده‌ای از مشکلات و ناامیدی‌های جامعه به دلیل عدم اطلاع‌رسانی صحیح است.

ضرورت اطلاع رسانی صحیح در امیدبخشی به جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، محمد کریمی فرماندار شهرستان نایین اظهار کرد: امروز در حوزه اطلاع‌رسانی در یک جنگ ترکیبی و شناختی قرار داریم که مهم‌ترین سطح مقابله در این جنگ ترکیبی، موضوع اطلاع‌رسانی و به تعبیر عالمانه جهاد تبیین است.

وی ادامه داد: ما به‌عنوان نماینده عالی حاکمیت در شهرستان مشاهده می‌کنیم که در ادارات و ارگان‌ها کارهای خوب و مختلفی صورت می‌گیرد اما با عدم اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع و به‌واسطه هجمه رسانه‌ای دشمن در فضای مجازی و همچنین کم‌کاری برخی دستگاه‌ها، ناامیدی در میان مردم و جامعه به وجود می‌آید.

کریمی اضافه کرد: البته ما مطلع هستیم که فعالیت در حال انجام است ولی متأسفانه به اطلاع مردم نمی‌رسانیم و باید بپذیریم که بخش عمده‌ای از مشکلات و ناامیدی‌ها در جامعه به دلیل عدم اطلاع‌رسانی صحیح است.

فرماندار شهرستان نایین در ادامه خاطرنشان کرد: بیانات رهبر انقلاب در خصوص نحوه اطلاع‌رسانی، نقشه راهی برای مدیران و کارشناسان روابط عمومی است و باید از شیوه‌های جدید و جذاب اطلاع‌رسانی استفاده شود و گزارش‌ها باید هنرمندانه باشد.

وی بابیان اینکه کمبودها را قبول داریم و برخی مسؤولان ادارات فعالیت روابط عمومی‌ها را انجام می‌دهند، گفت: کار روابط عمومی مجاهدت می‌طلبد و بخشی از آن‌هم به فضای غیرت کاری خودمان برمی‌گردد و از وضعیت حقوق نیز بی‌خبر نیستیم و از کمبودها اطلاع داریم اما باید با تلاش و مجاهدت فعالیت اطلاع‌رسانی به شیوه بهتری صورت بگیرد.

روابط عمومی هر اداره  باید تخصصی اداره شود

در ادامه جلسه، حجت‌الاسلام محمد مطهر خو، امام‌جمعه شهرستان نایین اظهار کرد: اهمیت کار روابط عمومی ازآنجا مشخص می‌شود که در ادارات مختلف برای مردم زحمت می‌کشند اما هیچ خبری از اداره و ارگان خارج نمی‌شود.

وی ادامه داد: متقابلاً برخی از افراد که خود را دلسوز مردم خطاب می‌کنند، اخبار کم‌کاری‌ها را خوب منعکس می‌کنند و فقط نیمهٔ خالی لیوان توسط این افراد که خود را دلسوز می‌دانند دیده می‌شود ولی ما آن‌ها را دلسوز نمی‌دانیم.

 مطهر خو بابیان اینکه نقد باید نقد منصفانه باشد، تصریح کرد: یعنی هم کارهایی که انجام‌شده دیده شود و هم کم‌کاری‌ها به مردم رسانده شود و تا وقتی این کارها دیده نمی‌شود، روحیه ناامیدی در مردم نمایان می‌شود.

امام‌جمعه شهرستان نایین افزود: کارهایی که در حال انجام است کجاست و چه کسی آن‌ها را بیان می‌کند؟؛ ما درزمانی حاضریم که دشمن در حال ناامید کردن مردم و تخریب چهره دولت انقلابی است و برخی‌ها خواسته یا ناخواسته راه دشمن را دنبال می‌کنند.

وی در ادامه گفت: اگر نیت من این باشد که مردم مرا ببینند و جایگاه پیدا کنم، ریا است که این موضوع ازنظر دین نیز مذموم است.

مطهر خو با اشاره به اینکه نقطه‌ضعفی فعلی، نبود تخصص در جایگاه روابط عمومی ادارات است، بیان کرد: برخی کسانی که به‌عنوان مسئول روابط عمومی در اداره‌ای منصوب‌شده‌اند و یا در این حوزه فعالیت می‌کنند، تخصص روابط عمومی ندارند و اگر هم متخصص این حوزه باشند، در همان اداره چندین پست متعدد دارند و این در صورتی است که آموزش کارشناسان روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کامل و به‌موقع خدمات دستگاه‌های اداری و اجرایی و ارگان‌ها به مردم از ضروریات است.

پایان پیام/۶۳۰۲۵/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول