اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

از نبود مسجد در قلب محله سادات تا روند کند بازسازی در محلات

در جلسه مناطق کمتر توسعه یافته گچساران موضوعات مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

از نبود مسجد در قلب محله سادات تا روند کند بازسازی در محلات

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران جهانگیر علیزاده در جلسه مناطق کمتر توسعه یافته گچساران اظهار کرد: امید می رود تا کارهایی که قرار است در شهر انجام شود اولویت آن به مناطق کمتر بر خوردار اختصاص یابد.

وی بیان کرد: می توان با تلاش و تدابیر و اقدامات لازم اندیشه بچه های محلات سادات را که فکر می کنند بچه های محله پایین شهر هستند از بین برد.

ضرورت زدودن یک تفکر در محلات گچساران

معاون سیاسی ، امنیتی فرماندار گچساران تصریح کرد: جلسه بعدی در خود محله سادات برگزار خواهد شد و اگر نیاز بود آموزش و‌ پرورش مکان را در اختیار ما قرار خواهد داد.

علیزاده عنوان کرد: باید تلاش کرد تا در حوزه فرهنگی و اجتماعی اقدامات بیشتری را انجام داد تا تفکر اینکه بچه های این مناطق کم برخوردار هستند و کسی به آنها توجه نمی کند در میان آنها از بین برود.

وی گفت: اگر قرار است اقداماتی مثل ایجاد روشنایی یا جمع آوری زباله و دیگر اقدامات صورت گیرد بهتر است از محلات کم برخوردار آغاز شود.

جلساتی که باید خروجی داشته باشند

قیطاسی مدیرآموزش و پرورش گچساران نیز گفت: در محله سادات بخشی از کارناوال های فرهنگی را در این محله اجرا کردیم.

وی بیان کرد: باید محلی برای اجرای فعالیت ها وجود داشته باشد،هرجا مدرسه ای باشد و شما خواستید برنامه اجرا کنید همکاری لازم را با دستگاه مربوطه انجام می دهیم.

قیطاسی گفت: بهتر است جلسات خروجی داشته باشد و حداقل یک یا‌چند مورد از مشکلات آن محله حل شود.

محمد راهی رئیس اداره ورزش و جوانان گچساران خاطرنشان کرد: دو زمین‌چمن در محله سادات و رادک داریم که انشعاب برق ندارند و امیدواریم هر چه زودتر این‌مشکل برطرف شود.

وی بیان کرد: زمین راکد در پشت پارک محله لبنان وحود دارد که طبق تفاهم نامه ای به اداره ورزش داده شده بود که اقدامات لازم برای زمین تنیس توسط یک خیر در حال اجراست که متاسفانه این زمین نیز فاقد انشعاب آب و برق است.

رئیس اداره ورزش و جوانان گچساران ادامه داد: یک زمین‌چمن در سال ۹۵ در پارک جنگلی احداث شده بود که به دلیل اعتراضات نزدیک به بهره برداری جمع آوری شد و قرار بود شهرداری جای آن را عوض کند که هنوز انجام نشده است.

راهی اضافه کرد: امید می رود تا در جلسات بعدی دستگاه های نفت و پتروشیمی پای کار آمده تا تمام بار بر دوش شهرداری قرار نگیرد.

حجت الاسلام خادمی رئیس سازمان تبلیغات گچساران اظهار کرد: هر وقت مشکلی پیش بیاید آدم های محلات کم برخوردار خونگرمتر و پای کار هستند.

قلب محله سادات مسجد ندارد

وی عنوان کرد: بعد از ۴۴ سال از پیروزی انقلاب در قلب محله سادات مسجد نداریم، فرهنگ سرا وجود دارد که شخصی است،نباید در پر و بالی دنبال مسجد برای اجرای یک برنامه یا برپایی نماز باشیم.

حجت الاسلام خادمی گفت: در محله سادات چندین خرده فروش مواد مخدر معروف وجود دارد که باید اقدامات لازم در راستای پاکسازی آن انجام شود.

رئیس سازمان تبلیغات گچساران با اشاره به همکاری خوب شهرداری دوگنبدان در برنامه های فرهنگی تصریح کرد: شهرداری در راستای مسائل فرهنگی با ما همکاری لازم را انجام می دهد، متاسفانه برای نصب بنر هزینه زیادی شهرداری پرداخت می کند.

وی افزود: میتوان هزینه بنر را در جاهای دیگر و بصورت بهتر با کمک بسیج، بهزیستی، اوقاف برای کار های مفیدتر انجام داد.

دکتر عسکری رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران بیان کرد: امروز روز جهانی دخانیات است، کارهای فرهنگی می تواند در تمام نقاط دنیا خود را نشان دهد.

وی اضافه کرد: در بیشتر کشورها فروش دخانیت بخصوص سیگار به افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است که در کشور ما اینگونه نیست.

میزان مرگ و میر در برخی محلات

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران خاطرنشان کرد: قرار است در محلات کم برخوردار طرح پزشک شهری در این مناطق آغاز به کار می کند، یک‌پزشک در پایگاه سلامت در محله سادات مستقر خواهیم کرد.

وی گفت: در حوزه اعتیاد خدمات خوبی اعم از غربالگری اچ آی وی ، و زنان پرخطرصورت گرفته و  شناسایی این بیماران صورت گرفته و اقدامات لازم را انجام می دهیم.

محمد مراد راغ پور رئیس بنیاد مسکن گچساران با اشاره به اجرای طرح بافت فرسوده گفت: در بافت فرسوده گچساران ۶ هزار واحد نیاز به بازسازی دارد که از این میزان تا کنون ۲ هزارو ۲۵۸ واحد در محلات بافت فرسوده بازسازی شده است.

وی عنوان کرد: در همین راستا ۱۲۲ میلیارد تومان تسهیلات و ۲۲ میلیارد تومان نیز بلاعوض پرداخت شده است.

رئیس بنیاد مسکن گچساران ادامه داد: امید می رود که شهرداری در خصوص فضای رینگ برای نگهداری آن اقدامات لازم را انجان دهد تا فرسوده نشود.

راغ پور اظهار کرد: در این محلات روند بازسازی کند شده است، که امید می رود با اختصاص جدید بتوان روند این بازسازی سرعت بیشتری گیرد.

رضا قشقایی شهردار دوگنبدان نیز گفت: سه محله بافت فرسوده رادک، سادات، لبنان، و بخش مرکزی کیامرثی جزو محلات فرسوده قرار دارند.

وی ادامه داد: اقداماتی برای محلات کم برخوردار انجام شده اعم از روکش آسفالت به متراژ ۲۷ هزار مترمربع در رادک ، که  ۱۷۶ تن قیر رایگان برای این امر در اختیار شهرداری قرار گرفت.

شهردار دوگنبدان با اشاره به برخی اقدامات در حال اجرا توسط شهرداری این شهرستان بیان کرد: احداث پل باغ فردوس و پارک محله سادات در حال اجراست. 

قشقایی اظهار کرد: در محله سادات محلی برای مسجد نیست پیشنهاد شده تا بخشی از زمین پارک به مسجد اختصاص داده شود که اگر خیری وجود دارد احداث آن در محله سادات آغاز شود.

قشقایی تصریح کرد: توانمند سازی محلات کم برخوردار بسبار مهم است، که باید در یک کار جمعی همراه با تعامل وهمکاری تمام دستگاه ها این اقدامات فرهنگی صورت گیرد، و کارهای کالبدی تنها موثر نیست.شهرداری در کنار دیگر مجموعه ها اقدامات لازم را انجام می دهد.

سرهنگ نوشادی جانشین فرمانده انتظامی گچساران عنوان کرد: تلاش پرسنل نیرو انتظانی در راستای مبارزه با مواد مخدر ادامه دارد.

وی گفت: نیرو انتظامی اقدامات لازم را در راستای پاکسازی محلات کمتر برخوردار و دیگر مناطق انجام می دهد.

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول