اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

سنجش صلاحیت حرفه‌ای مأموریت مهم سازمان سنجش آموزش کشور است

همایش ملی مهارت افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی، ۸ خردادماه در دانشگاه شهید بهشتی با حضور وزیر و معاونان وزارت علوم تحقیقات و فناوری، رؤسای دانشگاه‌ها و سازمان‌های تابعه برگزار شد.

سنجش صلاحیت حرفه‌ای مأموریت مهم سازمان سنجش آموزش کشور است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، همایش ملی مهارت افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی، ۸ خردادماه در دانشگاه شهید بهشتی با حضور وزیر و معاونان وزارت علوم تحقیقات و فناوری، رؤسای دانشگاه‌ها و سازمان‌های تابعه برگزار شد. 

در این همایش، چهار نشست تخصصی با موضوعات و مسائل مربوط به هدایت شغلی و صلاحیت حرفه‌ای برگزار شد که سازمان سنجش آموزش کشور مسؤولیت اجرای پنل مبانی، چهارچوب‌ها، رویکردها و تجارب سنجش صلاحیت حرفه‌ای را به عهده داشت.

رضا محمدی رئیس مرکز تحقیقات، ارزشیابی و تضمین کیفیت سازمان سنجش آموزش کشور با معرفی سازمان سنجش آموزش کشور از ابتدای شکل‌گیری، تاکنون و برشمردن دستاوردها و نتایج حاصله گفت: مأموریت نخست این سازمان در نیم قرن گذشته، سنجش علمی است که در حوزه سنجش صلاحیت حرفه‌ای، یکی از مصادیق آن ارزشیابی علمی دانش متقاضیان ورود به حرفه‌ها، مشاغل و سنجش صلاحیت‌هاست و  برگزاری بیش از پنجاه آزمون تخصصی در طول سال در سطوح شغلی، حرفه ای و سنجش صلاحیت حکایت از تجربه، توان و ظرفیت های بالقوه سازمان سنجش آموزش کشور دارد.

 وی افزود: اقدام‌هایی برای استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای از سال ۱۳۸۸ تا پایان ۱۴۰۱ انجام شده که نهایتاً به تصویب چهارچوب صلاحیت حرفه‌ای ملی منتهی شد و برای رسیدن به نتیجه مطلوب لازم است از دانش، تجربه‌ها و ظرفیت‌های نهادهای موجود در این حوزه حداکثر بهره‌برداری به عمل آید.

رئیس مرکز تحقیقات، ارزشیابی و تضمین کیفیت سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اقدام‌ها و دستاوردهای سازمان سنجش در طراحی و استقرار نظام ارزشیابی، اعتبارسنجی و تضمین کیفیت آموزش عالی تصریح کرد: سنجش صلاحیت حرفه‌ای یکی از حیطه‌های اصلی این نظام محسوب می‌شود و در صورت استقرار کامل آن، برونداد نظام آموزش عالی یعنی فارغ التحصیلانی که از کیفیت و شایستگی‌های لازم برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار برخوردار خواهند بود؛ لذا باید نگاه کنترلی به کیفیت و شایستگی، جای خود را به رویکرد تضمین کیفیت بدهد.

در  ادامه این نشست تخصصی رئیس مرکز تحقیقات سازمان سنجش آموزش کشور، پرند استاد دانشگاه شهید بهشتی و شیروانی رئیس مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه ای وزارت بهداشت و خانم‌ها محمدعلی از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، طیبه مطیعی و ظفری‌پور از سازمان سنجش آموزش کشور به چگونگی روند مطالعاتی و اجرایی آن پرداختند.

پیام پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول