اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

گمرکات کرمانشاه در رتبه اول صادرات کالا به عراق قرار دارد

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه، ازجایگاه نخست گمرکات این استان در صادرات زمینی کالا به عراق در 2 ماهه نخست سال‌جاری در بین گمرکات کشور خبر داد.

گمرکات کرمانشاه در رتبه اول صادرات کالا به عراق قرار دارد

علی‌اصغر عباس‌زاده، سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: طی ۲ ماهه نخست سال‌جاری میزان یک‌میلیارد و ۶۶ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۶۱۸ دلار کالای صادراتی به وزن ۲ میلیون و ۸۶۳ هزار و ۶۷۸ تن از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران به عراق صادرات صورت پذیرفته که گمرکات استان کرمانشاه با صادرات ۴۵۸ میلیون ۲۹۶ هزار و ۷۴۷دلار به وزن ۱میلیون و ۱۷۰هزار و ۲۹۹ تن، بیشترین مقدار آن را چه از حیث وزن و چه از نظر ارزش به خود اختصاص داده است.

وی افزود: از میزان صادرات زمینی کالا در ۲ ماهه ابتدای سال‌جاری ایران به عراق،گمرکات استان کرمانشاه توانست است‌، سهم ۴۳ درصدی ارزش و سهم ۴۱ درصدی وزنی کالا را در بین گمرکات کشور از آن خود کند.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه ادامه داد: در بین گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با صادرات ۱۸۳ میلیون و ۶۹۴ هزار و ۲۲۹ دلار کالا به وزن ۴۴۹ هزار و ۱۰۲ تن بیشترین سهم را بخود اختصاص داده است و گمرک خسروی با صادرات ۱۱۵ میلیون و ۷۵۲ هزارو ۴۰۲ دلار کالا به وزن ۳۲۳ هزارو ۵۰۹ تن درجایگاه بعدی قرار دارد.

وی سهم صادرات گمرک سومار به عراق  را ۹۹ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۶۹۵ دلار کالا به وزن ۲۲۹ هزار و ۲۹۵ تن عنوان کرد.

عباس‌زاده گفت: سهم صادرات گمرکات شیخ‌صله و شوشمی به کشور عراق به ترتیب ۴۸ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۹۰۲ دلار به وزن ۹۵ هزارو ۹۲۲ تن و ۱۱ میلیون و ۲۴ هزارو ۵۱۹ دلار به وزن ۷۲ هزارو ۴۷۱ تن بوده است.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان را میلگرد و آهن‌آلات،کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف و... عنوان کرد.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول