اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مبارزه با تروریسم محور دیدار مقامات ازبکستان و اتحادیه اروپا

معاون وزیر امور خارجه ازبکستان با نماینده ویژه اتحادیه اروپا در آسیای مرکزی دیدار و طرفین موضوع و ابعاد مبارزه با تروریسم را بررسی کردند.

مبارزه با تروریسم محور دیدار مقامات ازبکستان و اتحادیه اروپا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «غیرت فاضل اف» معاون وزیر امور خارجه ازبکستان و «ترهی هاکالا» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در آسیای مرکزی و «ایلکا سلمی» هماهنگ کننده مبارزه با تروریسم در شهر «تاشکند» مبارزه با تروریسم را بررسی کردند.

در این دیدار در مورد همکاری‌های متقابل بین ازبکستان و اتحادیه اروپا تبادل نظر شد. همچنین بر ضرورت گسترش شراکت در مقابله با تهدیدات تروریسم، افراط گرایی خشونت آمیز، جرائم فراملی و قاچاق مواد مخدر تاکید شد.

نمایندگان اتحادیه اروپا تجربه ازبکستان را در بازگرداندن شهروندان به ویژه زنان و کودکان از مناطق درگیری و همچنین سازگاری آنها با جامعه بسیار ارزشمند خواندند.

علاوه بر این، برای همکاری در مسیر افغانستان توجه خاص شد و همچنین علاقه متقابل برای تداوم دیالوگ برای حل و فصل اوضاع در افغانستان ابراز شد.

در این زمینه، طرفین از برگزاری موفقیت آمیز چهارمین نشست نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا و کشورهای آسیای مرکزی در امور افغانستان در تاریخ 26 می سال جاری میلادی در عشق آباد (ترکمنستان) استقبال کردند.

در تاریخ 16 نوامبر سال 1994 میلادی بین اتحاد اروپا و ازبکستان روابط سیاسی برقرار شده و از ماه ژانویه سال 1995 میلادی در بروکسل سفارت ازبکستان فعالیت می‌کند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول