اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تثبیت 208 هزار اشتغال در کشور طی سال گذشته

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: ۲0۸ هزار تثبیت اشتغال در واحد‌های مشکل‌دار در سال گذشته داشتیم، در سال جدید دنبال این هستیم که طرح‌های نیمه تمام را محور فعالیت‌‌ها قرار داده و با بررسی و رفع مشکلات واحد‌های فعال زیر ظرفیت، اقتصاد و اشتغال را نجات دهیم.

تثبیت 208 هزار اشتغال در کشور طی سال گذشته

 به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، محمدباقر آقا علیخانی عصر امروز در  حاشیه بازدید از دو واحد صنعتی در ساوه اظهار کرد: ویژگی‌های منحصر به فردی باعث شده تا واحد‌های بزرگ و کوچک صنعتی در استان مرکزی و شهرستان ساوه شکل بگیرد و این امر منجر به پذیرش افراد برای اشتغال شده است.

 وی با اشاره به اینکه دولت وظیفه تامین زیر ساخت‌ها و حمایت را بر عهده دارد، افزود: پاشنه آشیل کشور امروز بر پایه اقتصاد کشور می‌چرخد، تعامل سازنده بانک‌ها با واحد‌های تولیدی و صنعتی نقش بسزایی در رفع موانع فرا روی تولید دارد.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور بیان کرد: در حوزه‌های بیمه‌ای و بانکی ستاد تسهیل می‌تواند ورود و‌ با افزایش سطح مصوبات آن را حل کند.

آقاعلیخانی با اشاره به این که حفظ سرمایه گذاری‌ها ضروری است، گفت: با شرایط نامناسب اقتصادی، صیانت از سرمایه‌های واحد‌های تولیدی به منظور اقتصادی فعال ضروری است و با شناسایی قوانین مزاحم و معرفی به مجلس شورای اسلامی می‌توان گام‌های موثری در راستای رونق تولید برداشت.

وی بیان کرد: یکی از شاخص‌های تولید، تعامل کارفرما و کارگر همسو  و در کنار هم است، که نسبت به این مهم در شهرستان ساوه توجه  شده و به طور کامل محقق شده است.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: در سال گذشته ۳۲ هزار و‌۶۰۰ مصوبه در حوزه تسهیل  داشتیم که از این تعداد ۱۵ هزار و ۳۰۰ مصوبه اجرایی و عملیاتی شده که ۴ هزار و ۶۰۰ مصوبه در دست اجرا و  دو هزار و ۳۰۰ مصوبه عملیاتی شده است.

آقاعلیخانی با اشاره به این که  ۹۰ درصد مصوبات اجرایی شده است، افزود: 208 هزار تثبیت اشتغال در واحد‌های مشکلدار در سال گذشته داشتیم، در سال جدید دنبال این هستیم که طرح‌های نیمه تمام را محور فعالیت‌‌ها قرار داده و با بررسی و رفع مشکلات  واحد‌های فعال زیر ظرفیت، اقتصاد و اشتغال را نجات دهیم.

در سال جدید دنبال این هستیم که طرح‌های نیمه تمام را محور فعالیت‌‌ها قرار داده و با بررسی و رفع مشکلات  واحد‌های فعال زیر ظرفیت، اقتصاد و اشتغال را نجات دهیم

وی با اشاره به اینکه رشد و رونق تولید از تورم جلوگیری و تورم‌زا است، افزود: کار درمانی و جراحی در واحد‌های تولیدی در سال جاری در حال اجرا ست و تلاش بر حرکت واحد‌های تولیدی ایستا و کم ظرفیت است.

دبیر ستاد   تسهیل و رفع موانع تولید کشور خاطر نشان کرد: ما برانیم تا واحدهای تولید کننده محصولات هایتک را پشتیبانی و موارد پیش روی واحد‌های صنعتی را برداریم.

آقاعلیخانی با اشاره به این که تحریم نتوانسته مشکل اساسی در تولید ایجاد کند، افزود: تحریم هزینه بر ما تحمیل کرده  و ما باید با تدابیر سازنده هزینه‌ها را کاهش دهیم.

 ۷۰ هزار کارگر در واحد‌های تولیدی و صنعتی ساوه مشغول به فعالیت هستند 

معاون استاندار مرکزی نیز در این بازدید گفت: در این شهرستان ۷۰ هزار کارگر در واحد‌های تولیدی و صنعتی مشغول به فعالیت هستند.

افزایش اشتغال و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در گرو حفظ اشتغال و پویایی صنعت است

مهدی الیاسی افزود: با کوچکترین موانعی در این واحدها، شاهد آسیب جدی در بخش اشتغال و اقتصاد خواهیم شد.

وی اظهار کرد: لذا توجه جدی به رفع موانع موجود واحد‌های تولیدی و صنعتی باید در اولویت باشد.
وی با اشاره به قطب صنعتی بودن ساوه بیان کرد: افزایش اشتغال و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در گرو حفظ اشتغال و پویایی صنعت است.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول