اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

نگهبان آموزش و پروش قزوین اخراج نشده است/ برگزاری آزمون نهایی پایه دوازدهم در نهایت نظم و آرامش

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: آزمون نهایی پایه دوازدهم که تاثیر ۴۰ درصدی در کنکور دارد تا امروز در استان در نهایت نظم و آرامش و بدون هیچگونه مشکلی برگزار شده و با اقدامات امنیتی و تدابیر اتخاذ شده در هیچ آزمونی سوالات لو نرفته است.

نگهبان آموزش و پروش قزوین اخراج نشده است/ برگزاری آزمون نهایی پایه دوازدهم در نهایت نظم و آرامش

نقی سیاهکالی مرادی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد ثبت نام‌ کلاس اولی‌ها در استان از ٦ خرداد، دوره اول متوسطه از سوم تیرماه و دوره دوم متوسطه پس از مشخص شدن هدایت تحصیلی آغاز خواهد شد.
 
وی افزود: بازه سنی ثبت‌نام برای کلاس اولی‌ها از (۱۳۹۵/۷/۲) تا (۱۳۹۶/۷/۱) - نیمه دوم ۹۵ و نیمه اول ۹۶ خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بالغ بر ۲۶ هزار کلاس اولی در کلاس‌های درس استان قزوین حضور یابند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: با  مصوبه ستاد ثبت نام استان، ثبت نام دانش آموزان در تمامی مقاطع بر اساس محدوده جغرافیایی محل سکونت خانواده ها انجام خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: درباره ثبت نام دانش آموزان جهش تحصیلی هنوز بخشنامه ای ابلاغ نشده است، به محض ابلاغ بخشنامه ها به نحو مناسب اطلاع رسانی خواهد شد.

سیاهکالی مرادی ادامه داد: ثبت‌نام کتب درسی از طریق ورود به سامانه کتب درسی به نشانی irtextbook.ir به صورت فردی توسط اولیا یا گروهی توسط مدیر مدرسه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: بهای کتب درسی اول ابتدایی ۴۷ هزار تومان، دوم ابتدایی ۵۲ هزار تومان، سوم ابتدایی ۵۸ هزار تومان، چهارم ابتدایی ۵۸ هزار تومان، پنجم ابتدایی ۵۸ هزار تومان و ششم ابتدایی ۶۹ هزار تومان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به فرآیند رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی معلمان گفت: این فرآیند با پایان وقت امروز، وارد مرحله ای جدید خواهد شد. تا ساعت ۲۴ یکشنبه ۷/ ۳/ ۱۴۰۲ همکارانی که درخواست بررسی اعتراض در کارگروه موارد خاص را ثبت کرده بودند، فرصت ویرایش اعتراض و بارگذاری مستندات در سامانه را دارند و پس از پایان یافتن این مهلت، فرآیند بررسی اعتراضات و مستندات بارگذاری شده در سامانه آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: در این مرحله کمیته های چهارگانه تشکیل شده در نواحی و مناطق با مشاهده بندهای اعتراضی و مستندات جدید همکاران، به بررسی موارد پرداخته و نتیجه بررسی ها را برای تایید نهایی به هیات ممیزه استان ارسال خواهند کرد.

سیاهکالی مرادی همچنین گفت: درباره آزمون نهایی پایه دوازدهم نیز که تاثیر ۴۰ درصدی در کنکور دارد تا امروز در استان در نهایت نظم و آرامش و بدون هیچ گونه مشکلی برگزار شده و با اقدامات امنیتی و تدابیر اتخاذ شده تاکنون در هیچ آزمونی سوالات لو نرفته است.

در ادامه با اشاره به حواشی منتشر شده در فضای مجازی پیرامون اتفاق رخ داده در ساختمان اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: طی روزهای گذشته به دنبال مشاجره لفظی شکل گرفته بین نگهبان مجموعه و مسئول دفتر یکی از نمایندگان مجلس که برای پیگیری امور شخصی خود مراجعه کرده بود، اخباری در فضای مجازی منتشر شد که با حقایق فاصله داشت.

وی افزود: بررسی های دقیقی جهت ریشه یابی این اتفاق صورت گرفته و اقدامات مقتضی نیز انجام شده است. برخلاف اخبار کذبی که در برخی شبکه های اجتماعی انتشار یافته، نگهبان آموزش و پرورش اخراج نشده و در محل کار خود حضور دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در رابطه با برخی اظهار نظرها پیرامون نسبت فامیلی بنده با لطف اله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس نیز باید عرض کنم، این موضوع صحیح نیست و ما صرفا به واسطه محل ولادت که منطقه الموت می باشد، همشهری و هم محلی می باشیم و در این مدت تنها در چارچوب کاری که با سایر نمایندگان نیز داریم، ارتباط داشته ایم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول