اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

عبور از ابرچالش راهبردی جمعیتی گیلان مستلزم نگاه مسئله محور است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ورود به چاله جمعیتی را بحران کشور و استان برشمرد و گفت: جمعیت و فرورفتن گیلان در چاله جمعیتی امروزه ابرچالش استان است و باید برای عبور از این ابرچالش راهبردی، نگاه ما بر مبنای حل مسئله باشد.

عبور از ابرچالش راهبردی جمعیتی گیلان مستلزم نگاه مسئله محور است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در دیدار با محمدعبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به ظرفیت سپاه و بسیج در همه امور، اظهار کرد: سپاه و بسیج در همه ادوار به‌ویژه در بحران کرونا یار و یاور مدافعان سلامت بودند و تا مهار کامل پاندمی کرونا در کنار خادمان مردم در نظام سلامت ماندند.

وی به بحران فعلی کشور و استان گیلان در دوره کنونی اشاره کرد و افزود: جمعیت و فرورفتن گیلان در چاله جمعیتی امروزه ابرچالش استان است و باید برای عبور از این ابرچالش راهبردی، نگاه ما بر مبنای حل مسئله باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به طرح ضربتی نجات فرزندان سقط اشاره و ابراز امیدواری کرد: این طرح با همکاری مضاعف بسیج مردمی بدون شک همچون طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از موفق‌ترین طرح‌ها خواهد بود.

آشوبی از تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در دانشگاه علوم پزشکی گیلان و استان خبر داد و گفت: طرح تعیین وضع حقوق و بیمه برای مادران خانه‌دار به‌تناسب فرزند، مشارکت خیران در حمایت مالی از زوج‌های دارای دو یا چند قلو و برگزاری جشنواره‌های حوزه جمعیت و خانواده از خروجی‌های این قرارگاه بوده است.

وی با بیان اینکه موج خوبی در راستای جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در استان گیلان ایجادشده، تصریح کرد: کار در حوزه جمعیت و خانواده بسیار بزرگ و سرنوشت‌ساز است و لازم است سپاه در قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده نقش محوری و پررنگ‌تری داشته باشد.

محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این نشست با پراهمیت برشمردن موضوع جمعیت و ضرورت توجه به بنیان خانواده، اظهار کرد: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت صرفاً مالی نیست بلکه باید قرارگاهی منسجم، کاربردی و میدانی در رفع دغدغه‌های حوزه جمعیت تشکیل شود.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی گیلان در حوزه جمعیت و فرزند آوری، افزود: باید با ابتکارات تشویقی و حمایتی شرایطی را برای فرزندآوری در گیلان فراهم کرد.

پایان پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول