اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

احتمال افزایش غرق‌شدگی با استفاده از استخرهای خانگی

مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: سال گذشته 18 نفر شامل 16 مرد و 2 زن سال در استان همدان بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند که امسال تاکنون یک نفر بوده اما به توجه به فصل گرما امکان افزایش آمار وجود دارد.

احتمال افزایش غرق‌شدگی با استفاده از استخرهای خانگی

 آرتین کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه سال گذشته ۱۸ نفر یعنی۱۶ مرد و ۲ زن در استان بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند اظهار کرد: آمار غرق‌شدگی در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲۵ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه طی پنج سال اخیر ۹۹ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده اند گفت: آمارها نشان می‌دهد بیشترین تعداد فوتی‌ها در سال ۱۳۹۸ بوده که به ۲۷ نفر می‌رسد.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون شاهد یک مورد غرق‌شدگی بودیم عنوان کرد: طبق اظهارات بستگان، فرد مذکور کارگر گاوداری شهرستان اسدآباد (موسی آباد) بود که هنگام عبور از رودخانه دچار حادثه شد و سه روز بعد توسط تیمهای امدادی پیدا شد.

وی خاطرنشان کرد:  با توجه به گرم شدن هوا و استقبال از شنا در استخرهای خانگی، سدها و آبگیرها احتمال افزایش غرق شدگی وجود دارد و باید توصیه‌ها را جدی گرفت.

کمالی تصریح کرد: غرق‌شدگی زمانی اتفاق می‌افتد که مجاری تنفسی به وسیله هر نوع مایعی مسدود شده یا مایعی به داخل ریه و حبابچه‌های آن راه پیدا کند، ضمن اینکه قطع تنفس و کمبود اکسیژن اصلی‌ترین علت مرگ بر اثر غرق‌شدگی است.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول