اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

امضای موافقتنامه توسعه حمل و نقل بار و مسافر بین راه‌آهن و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت

موافقتنامه طرح توسعه حمل و نقل بار و مسافر توسط راه‌آهن، امروز بین مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و مدیرعامل راه‌آهن به امضا رسید.

امضای موافقتنامه توسعه حمل و نقل بار و مسافر بین راه‌آهن و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حسین آبنیکی، مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت امروز در مراسم امضای موافقتنامه طرح توسعه حمل و نقل بار و مسافر توسط راه‌آهن اظهار داشت: در حوزه حمل و نقل اولویت دولت توسعه ریلی است که هم حمل و نقل پاک و هم ایمن و باصرفه است با این حال حمل و نقل ریلی به اندازه ظرفیت خود توسعه نیافته است.

وی افزود: موافقتنامه امروز ذیل ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر است؛ دو وزارتخانه راه و نفت، شرکت راه‌آهن و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت تلاش کردند این مصوبه را اجرا کنند.

آبنیکی گفت: کل سرمایه‌گذاری که ما بازپرداخت خواهیم کرد 7.5 میلیارد دلار است. سرمایه‌گذاران تا سال 1405 فرصت سرمایه‌گذاری در بخش ریلی دارند و بازپرداخت‌ها تا 1410 ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: براساس محاسبات کارشناسی به ازای هر دو کیلومتر 35 سی‌سی نفت گاز در حوزه بار و به ازای هر نفر کیلومتر 20 سی‌سی نفت گاز در حوزه مسافر صرفه‌جویی خواهد شد که جمعا 11 میلیارد لیتر صرفه‌جویی نفت گاز خواهیم داشت و 28 میلیون لیتر کاهش تولید معادل کربن داریم.

وی گفت: در شرایط موجود 3 هزار و 750 دستگاه واگن تحت حمایت قرار داده‌ایم و 7 هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری در دست اقدام است و تلاش می‌کنیم کل 7.5 میلیارد دلار ظرفیت مصوبه استفاده شود.

آبنیکی گفت: سرمایه‌گذاری که منتج به صرفه‌جویی شود به ازای هر تن کیلومتر و نفر کیلومتر صرفه‌جویی محاسبه می‌شود و بخشی از سود صرفه‌جویی شده در قالب یارانه به سرمایه‌گذار پرداخت خواهد شد و بازپرداخت‌ها هم تا 1410 ادامه دارد و هر سه ماه یکبار پرداخت یارانه‌ها انجام می‌شود که همانطور که گفته شد 1997 میلیارد تومان قرارداد منعقد شده داریم و 7 هزار میلیارد تومان قرارداد هم منعقد خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول